Outer Banks: Boje ljeta, zgodna ekipa, a misterija sve veća...

Outer Banks: Boje ljeta, zgodna ekipa, a misterija sve veća...

Piše: Marko Njegić

Popularnost Netflixove avanturističke serije Outer Banks među mlađom populacijom posljednjih tjedana ne treba čuditi. Outer Banks služi da gledatelj odmakne misli od korone i nudi eskapizam u razdoblju karantene i(li) prve faze popuštanja restriktivnih mjera. Serija kreatora Josha i Jonasa Patea te Shannona Burkea tipuje na ljetni bijeg od stvarnosti. "Misija ovog ljeta je dobar provod cijelo vrijeme", kunu se likovi na početku prve od deset epizoda serije. Boje ljeta dominiraju u kadru, zalasci sunca, kupanje i surfanje, tulumarenje na plaži, bikiniji, zgodne djevojke i mladići.

Gledatelj tijekom pustolovne potrage za blagom proživljava prije svega zajedničko druženje likova bez maski na licu i sigurnosne distancije, nadajući se da će tako izgledati ljeto ispred nas. Zbog toga, tajminga, seriji je lakše progledati kroz prste sada nego da je, recimo, izašla prije pandemije korone. Eskapizam u ovom trenutku ima veću težinu, čak i kad je ovakva lakonotnija serija u pitanju. Osnovni koncept je prilično dobar: zamislite da su Gooniesi kao adolescenti, ne klinci, krenuli u lov na blago i donekle imate Outer Banks. Problem je samo što serija izgleda kao da je kreatorski trojac zamislio taj koncept čitajući romane Nicholasa Sparksa i gledajući njihove sapuničaste ekranizacije (ne Bilježnicu kao rijetki izuzetak od pravila).

Kombinacija "young adult" avanture, drame i misterije bit će, dakle, zarobljena u do pucanja prenapuhanom balonu sapunice s viškom podzapleta, ljubavnim trokutima, rivalstvima itd. No, dok podzapleti ne isplivaju na površinu, serija poprilično funkcionira kao bezvremena pustolovina koja se, s obzirom na "setting" daleko od modernih velegradova, mogla odvijati i osamdesetih, čak i ranije. Prve tri-četiri epizode sasvim solidno bildaju misteriju blaga i skiciraju odnose među likovima, uljučujući i isticanje njihova socijalnog statusa na otoku u Južnoj Karolini gdje se odvija radnja. Protagonisti pripadaju donjoj klasi tamošnjeg društva i zovu se The Pogues (da, kao kultni bend), a njihovi "higher class" vršnjaci, djeca bogatih roditelja, nazivaju se Kooks.

U prvoj grupi su John B, JJ, Pope i Kiara (Chase Stokes, Rudy Pankow, Jonathan Daviss, Madison Bailey), u drugoj, pak, bogata djevojka Sarah (Madelyn Cline; najbolja iz glumačke ekipe mladih), njezin dečko Topper i stariji brat Rafe (Austin North, Drew Starkey). Centralni zaplet starta kad John B i ekipa nabasaju na potopljeni brod, a u njemu pronađu tajanstveni ključ motela. Ključ ih vodi do motelske sobe i sefa s pištoljem i novcem. Da će se likovi ponašati nerazborito, pa i glupasto, jasno je kad se problematični JJ maši pištolja i traži od Johna B-ja da ga fotka na naizglednom mjestu zločina, dakle s inkriminirajućim dokazima koje će na koncu i uzeti (revolver i svežanj novčanica).

Usamljenim glasom razuma pokazuje se Pope. "Ako ima još love na brodu, netko će je doći tražiti", prognozira on, ali Poguesi nastavljaju dalje, unatoč potencijalno "katastrofalnoj odluci". Ipak, motivacija John B-ja je opravdana: čini se da postoji neka tajna veza između nađenog broda i jedrenjaka potopljenog u 19. stoljeću s 400 milijuna dolara vrijednim blagom za kojim je tragao njegov nestali otac i moguće ga našao. Potvrda za to stiže u pronalasku kompasa s rukopisom njegova oca, a Popeovo "bad karma" upozorenje manifestira se kad se Poguesima za petama nađe gliser s dvojicom sumnjivih muškaraca čija će beživotna tijela, epizodu kasnije, biti izvučena iz mora u ribarskoj mreži.

Misterija je sve veća, posebice kad se ispostavi da blago nije potonulo s brodom, već se nalazi "negdje na otoku". Zato je šteta da s njom povezana interesantna avantura najednom postaje sekundarna nakon što centralni zaplet okupiraju predvidljivi romantično-dramski podzapleti i serija sve do zadnje dvije epizode počne plutati umjesto glisirati. Čim je Sarah ušla u kadar, znalo se da će prije kraja završiti s Johnom B-jem. "Cura je garant njegova do kraja", zapisano je u natuknici prilikom gledanja serije, jednako kao i to da njezin otac (Charles Esten) sigurno ima nekakve veze s blagom i da će pokušati prokazati Johna B-ja kao "bad guya" u očima kćerke dok se, uzgred, sam ponaša kao najizlizaniji negativac ikad.

Naravno, kako je Kiara s Johnom B-jem razmijenila jedan poljubac, gledat će (isprve) preko oka na Sarah. To je ništa u usporedbi s ljubomornim ispadima Sarina bivšeg momka. Topperovo ponašanje je pretjerano do razine nenamjerne komedije, a još je gori Sarin brat. Arturo iz treće i četvrte sezone La Casa De Papel dobio je ozbiljnu konkurenciju za najiritantnijeg serijskog lika godine i šire.

‘Stranger Things‘ kao lansirna rampa

Glavni glumac Chase Stokes podsjeća na kombinaciju Johna Savagea i Eddieja Redmaynea. Zanimljivo, i on i Madelyn Cline odigrali su male uloge u Netflixovoj hit-seriji Stranger Things da bi sada dobili priliku za velike u Outer Banks. Nju smo gledali i u filmu Boy Erased, gdje je glumila s Lucasom Hedgesom i oskarovcima Nicole Kidman i Russellom Croweom.

Objavljeno na portalu Slobodna Dalmacija

Prethodna
Temuera Morrison uskače u oklop Bobe Fetta u "Mandalorianu"
Sljedeća
MacFarlane vodi novi komični show na streaming servisu Peacock