Recenzije

Kung Fu Panda 4: Zašto ubijati koku koja liježe zlatna jaja

Piše: Sead Vegara Najnoviji CGI animirani film na redovnom repertoaru je četvrti nastavak popularne DreamWorksove franšize Kung Fu Panda. U onome što se činilo kao zaokružena trilogija ipak se našlo prostora za još jedan nastavak. Naravno, zašto ubijati koku koja liježe zlatna jaja?! Jer, upravo su prethodna tri filma zaradila nešto manje od dvije milijarde dolara na svjetskom box officeu.

Dune: Part Two – Villeneuve ispunjava obećanje

Piše: Nino Romić Kao filmsko i vizualno iskustvo, Dune: Part Two briljira. Iz intervjua koje je davao uoči prvog filma, poznato je da Villeneuve provodi vremena komponujući svoje kadrove prije snimanja, tako da ima jasnu sliku onoga što će predstaviti na platnu još u fazi predprodukcije. Shodno tome, gotovo svaka sekunda filma ostavlja utisak svrsishodnosti, a svaki pokret lika ili kamere uigranošću.

The Great Escaper: Glumački labuđi pjev Michaela Cainea

Piše: Sead Vegara Scenaristički, The Great Escaper ispisan je lijepim i toplim rukopisom, a to je zasluga Williama Ivoryja, dok je za režiju bio zadužen Oliver Parker, koji je uz pomoć svojih glavnih glumaca uspio da oblikuje skladnu priču. Priču o fragilnostima kako ljudskog duha tako i tijela.

Hostiles: Mračno, kontemplativno i poetično remek-djelo

Piše: Mirnes Alispahić Nekoliko scena će zauvijek ostati urezane u pamćenju gledatelja, scene ispunjene surovom emocijom, poput one kada Rosalee kopa grobove svojoj porodici rukama ili scene kada Blocker pronađe svog prijatelja mrtvog. Baš kao što film počinje scenom koja podsjeća na Tragače i svojevrsni je hommage, tako i završava.

Anyone But You: Sretno vam Valentinovo!

Piše: Sead Vegara U najboljoj tradiciji romantičnih komedija, ili u narodu poznatijeg i priznatijeg termina – limunada, Anyone But You nudi i isporučuje upravo ono što se od ovakvih naslova očekuje. A to je priča momak-upoznaje-djevojku u veoma simpatičnom meet-cute momentu na početku, samo da bi se ono što je izgledalo kao prirodni početak prelijepe romanse pretvorilo u zlo i naopako nesviđanje između titularnog momka i djevojke.

Nedelja: Kad cijeli život stane u pjesmu

Piše: Sead Vegara Najbolju moguću definiciju biografskog filma ponudio je pokojni američki filmski kritičar Roger Ebert govoreći da je tražiti istinu o čovjeku iz filma o njegovom životu isto kao i raspitivati se o njemu kod njegove bake. Objasnio je to Ebert na način da većina biopica, kao i većina baka, u čovjeku vide samo dobro, demoniziraju njegove neprijatelje, prelaze tiho preko njegovih indiskretnih romansi i u dramatizaciji njegovih pobjeda pojednostavljuju ih dodjeljujući najbolje uloge najinteresantnijim likovima.

The Beekeeper: Akcioni triler za dobar provod u kinu

Piše: Sead Vegara Mnogo toga se dalo naslutiti nakon pogledanog trailera za novi film sa Jasonom Stathamom, The Beekeeper (Pčelar, 2024). Svakako, Statham garantuje akciju, ali koliko dobru akciju postavlja se pitanje? Pčelar možda nije vrhunski akcioni triler, ali jeste toliko dobar da se nećete pokajati ako ga pogledate.

Next Goal Wins: Fudbal i film, dva svijeta različita

Piše: Sead Vegara Najnoviji film koji tematizira najvažniju sporednu stvar na svijetu baziran je na istinitim događajima, a nosi naziv Next Goal Wins (Pun pogodak, 2023). Istinita priča kao podloga za onu filmsku oduvijek je bila izazov za filmaše, a ovoj je sa dosta humora i samopouzdanja pristupio Novozelanđanin, reditelj i scenarista nagrađen Oscarom (JoJo Rabbit, 2019), Taika Waititi.

Ferrari: Michael Mann – Majstor filmskog pripovijedanja

Piše: Sead Vegara Michael Mann gotovo dvije decenije detaljno priprema projekat o Ferrariju, a scenarij, preminulog scenariste Troyja Kennedyja Martina, deriviran iz knjige “Enzo Ferrari: The Man, the Cars, the Races, the Machine“ novinara Brocka Yatesa, “krčkao se na tihoj vatri“ preko decnije dok se stvari nisu poklopile i privele realizaciji projekta, koji se poput svakog biografskog filma treba “uzeti sa zrncem soli“. Ipak, riječ je o filmu Michaela Manna, a to treba biti dovoljan razlog da ga pogledate.