Marko Njegić

Pulp Fiction: Casino Royale sa sirom

Piše: Marko Njegić Zato je Pulp Fiction i izazvao senzaciju nakon premijere u Cannesu 21. svibnja 1994, osvojio Zlatnu palmu, zaradio više od 200 milijuna dolara u svjetskim kinima i dobio sedam nominacija za Oscara (pozlatio mu se samo scenarij u godini dominacije Forresta Gumpa). Uspjeh je bio nevjerojatan za Tarantina, dotad poznatog samo po režiji Pasa iz rezervoara i scenariju Prave romanse.

Manhattan: Melankolija u New Yorku

Piše: Marko Njegić Olakotna okolnost jest i da Manhattan nije priča o vezi Isaaca i Tracy (ona je sporedan lik), već britka "allenovska" opservacija kompleksnih muško-ženskih veza, svojevrsni fotonegativ Annie Hall, ali i film o Woodyjevu odnosu s "njegovim gradom" New Yorkom.

The Last Boy Scout: Marlowe umire muški

Piše: Marko Njegić Sve se poklopilo u svojevrsnom Umri muški 2.5: Bruce u naponu herojske i “one-linerske” snage, britak crnohumorni scenarij Shanea Blacka (Smrtonosno oružje, Pakleni poljubac), stilizirana akcijska režija Tonyja Scotta s prepoznatljivim neonskim filterima (Top Gun, Policajac s Beverly Hillsa II) i raskošna blockbusterska produkcija Joela Silvera (Komandos, Predator). Willis je ovdje utjelovio još jedan akcijski lik za anale žanrovske kinematografije, možda i najkulerskiji iz njegove galerije živopisnih karaktera.

Smoke: Razgovor ugodni naroda filmofilskog

Piše: Marko Njegić Dim po dim, Auggie je popušio cigaretu i stigao do kraja da ispriča Paulu (božićnu) priču o tome kako je nabavio prvi fotoaparat, ne bi li ga nadahnuo na pisanje iste. Božićna priča postaje umjetnički crno-bijeli film unutar filma koji može funkcionirati kao savršeni kratkiš i kolekcija oživljenih c/b fotografija. Christmas story savršeno zaokružuje priču filma Smoke. Priču o sitnicama što život znače koje se uzimaju zdravo za gotovo, a lako nestanu u dimu cigarete.

Collateral: Životariti i umrijeti u L. A.-u

Piše: Marko Njegić Razmjena poslovnih kovčega i značajnih pogleda između Toma Cruisea i Jasona Stathama u urbanom akcijskom krimi trileru Collateral (2003) može podsjetiti na onaj godinu dana raniji mimoilazak Arnolda Schwarzeneggera i Dwaynea The Rock Johnsona u filmu Dobrodošli u džunglu. Stari dobri Schwarzenegger simbolično je predao štafetu mlađem Johnsonu i rekao mu: Have fun. Međutim, redatelj Michael Mann (Posljednji Mohikanac, Probuđena savjest) radi inverziju i mlađi Statham predaje štafetu starijem Cruiseu uz dodatak: Enjoy L. A..

Pogled u prošlost: “Shakespeare In Love“

Piše: Marko Njegić Priča koja otkriva genezu "Romea i Julije" vraća nas u London 1593., u "zlatne dane" elizabetinskog teatra, kad William Shakespeare (solidni Joseph Fiennes, Ralphov brat) još nije bio toliko uspješan, ni blizu kao Christopher Marlowe (Rupert Everett). Ipak, talent mladog pisca/dramatičara je prepoznat i Philip Henslowe (uvijek dobri Geoffrey Rush), vlasnik kazališta "Rose", čeka njegov "divan novi komad". 

Pogled u prošlost: "Annie Hall"

Piše: Marko Njegić Allenov film bolje je ostario od Lucasova tehnološkog čudesa zato što se ponajprije oslanjao na živopisne likove i njihove (danas jednako aktualne) suvremene neuroze zamrznute u konverzacijskoj vječnosti. I dalje režijski, scenaristički i glumački svjež i britak, film kao da dolazi iz neke daleke galaksije celuloidnog postmodernizma. 

Ubojice cvjetnog mjeseca: Kad Scorsese zapleše s vukovima

Piše: Marko Njegić Naricanje poglavice indijanske nacije Osage u prologu Ubojice cvjetnog mjeseca (Killers Of The Flower Moon) postavlja temelje novog filma redatelja i koscenarista Martina Scorsesea. Poglavica prognozira da će indijanska djeca naučiti drugi jezik, podučavat će ih bijeli ljudi... “Naše načine neće poznavati”, kaže on i lagano pojačava tragičan ton filma.

Good Morning, Vietnam: Tragikomedija u eteru

Piše: Marko Njegić Film Barryja Levinsona Good Morning, Vietnam, inspiriran istinitom pričom o radijskom voditelju i “glasu Sajgona” Adrianu Cronaueru, bio je prijelomna točka za Williamsa. Nominiran za Oscara i Zlatni globus, Williams je s Good Morning, Vietnam konačno postao filmska zvijezda, pronašavši u priči i liku savršen materijal za demonstraciju svoga komičarskog i glumačkog talenta.