Marko Njegić

Collateral: Životariti i umrijeti u L. A.-u

Piše: Marko Njegić Razmjena poslovnih kovčega i značajnih pogleda između Toma Cruisea i Jasona Stathama u urbanom akcijskom krimi trileru Collateral (2003) može podsjetiti na onaj godinu dana raniji mimoilazak Arnolda Schwarzeneggera i Dwaynea The Rock Johnsona u filmu Dobrodošli u džunglu. Stari dobri Schwarzenegger simbolično je predao štafetu mlađem Johnsonu i rekao mu: Have fun. Međutim, redatelj Michael Mann (Posljednji Mohikanac, Probuđena savjest) radi inverziju i mlađi Statham predaje štafetu starijem Cruiseu uz dodatak: Enjoy L. A..

Pogled u prošlost: “Shakespeare In Love“

Piše: Marko Njegić Priča koja otkriva genezu "Romea i Julije" vraća nas u London 1593., u "zlatne dane" elizabetinskog teatra, kad William Shakespeare (solidni Joseph Fiennes, Ralphov brat) još nije bio toliko uspješan, ni blizu kao Christopher Marlowe (Rupert Everett). Ipak, talent mladog pisca/dramatičara je prepoznat i Philip Henslowe (uvijek dobri Geoffrey Rush), vlasnik kazališta "Rose", čeka njegov "divan novi komad". 

Pogled u prošlost: "Annie Hall"

Piše: Marko Njegić Allenov film bolje je ostario od Lucasova tehnološkog čudesa zato što se ponajprije oslanjao na živopisne likove i njihove (danas jednako aktualne) suvremene neuroze zamrznute u konverzacijskoj vječnosti. I dalje režijski, scenaristički i glumački svjež i britak, film kao da dolazi iz neke daleke galaksije celuloidnog postmodernizma. 

Ubojice cvjetnog mjeseca: Kad Scorsese zapleše s vukovima

Piše: Marko Njegić Naricanje poglavice indijanske nacije Osage u prologu Ubojice cvjetnog mjeseca (Killers Of The Flower Moon) postavlja temelje novog filma redatelja i koscenarista Martina Scorsesea. Poglavica prognozira da će indijanska djeca naučiti drugi jezik, podučavat će ih bijeli ljudi... “Naše načine neće poznavati”, kaže on i lagano pojačava tragičan ton filma.

Good Morning, Vietnam: Tragikomedija u eteru

Piše: Marko Njegić Film Barryja Levinsona Good Morning, Vietnam, inspiriran istinitom pričom o radijskom voditelju i “glasu Sajgona” Adrianu Cronaueru, bio je prijelomna točka za Williamsa. Nominiran za Oscara i Zlatni globus, Williams je s Good Morning, Vietnam konačno postao filmska zvijezda, pronašavši u priči i liku savršen materijal za demonstraciju svoga komičarskog i glumačkog talenta.

Pogled u prošlost: ”The Dark Knight”

Piše: Marko Njegić Redatelj Christopher Nolan načas je s leđa kadrirao Jokera, jednog od pljačkaša, kako drži masku klauna u lijevoj ruci, a onda prepustio ostalim lopovima da pričaju o njemu, pumpajući njegov lik i djelo. "Znam zašto ga zovu Joker. Zašto? Čuo sam da se šminka. Šminka? Da, da plaši ljude. Znaš, ratne boje..." 

Who Framed Roger Rabbit: ‘Noir‘ krimić iz crtića

Piše: Marko Njegić U usporedbi s današnjim (animiranim) filmovima, prenapučenim digitalnom slikom, Who Framed Roger Rabbit možda izgleda malčice zastarjelo i neki ga lako mogu uzeti zdravo za gotovo, ali njegova jedinstvena kreativna vizija, inteligencija i energija čine ga vječno mladim, zimzelenim i 30-ak godina nakon premijere.

Fast X: Auto-sapunica bez kočnica

Piše: Marko Njegić Ručnu kočnicu trebali su povući Brzi i žestoki nakon sedmog filma i oproštaja od pokojnog Paula Walkera, ali popularni akcijski blockbusterski serijal nastavio je juriti i dalje bez pomišljanja da se tako skoro zaustavi.

“Star Trek“ i “Star Wars“ serija: Picard protiv Mandaloriana

Piše: Marko Njegić Najveći konkurenti kad je riječ o svemirskim SF serijalima bez daljnjega su popkulturni fenomeni Ratovi zvijezda i Zvjezdane staze. Dvije superpopularne znanstvenofantastične franšize prate se u stopu već nekoliko dekada. Natjecanje među dugovječnim serijalima odnedavno se prebacilo iz kina i na televiziju/streaming, otkako su se počele snimati i Star Wars serije kao što su The Mandalorian, Obi-wan Kenobi ili (najbolji u nizu) Andor da se natječu sa Star Trek projektima poput Picarda, Discoveryja i Strange New Worlds.

Obsession: Seksa ne manjka u serijskoj verziji filma ‘Požuda‘

Piše: Marko Njegić Roman "Damage" Josephine Hart iz 1991. bio je godinu dana kasnije pretvoren u sjajnu erotsku dramu Požuda u režiji čuvenog Louisa Mallea te s Jeremyjem Ironsom, Juliette Binoche i Mirandom Richardson u glavnim ulogama. Damage je stigao u kina u vrijeme "booma" erotskih ili erotiziranih psiholoških trilera (Kobna privlačnost, More ljubavi, Hot Spot, Oglas donosi smrt...) koji su početkom devedestih eksplodirali s megahitom Sirove strasti.