Najbolji filmovi i TV serije u 2020. godini

Najbolji filmovi i TV serije u 2020. godini

Piše: Sead Vegara

S obzirom na zdravstevenu situaciju svuda u svijetu, time misleći na pandemiju korona virusa, mnoge branše su stagnirale, a kao jedna od onih najviše pogođenih, mada ne baš i od neke velike važnosti, jeste filmska. Početkom godine niko nije ni mogao slutiti šta se sve sprema. Jer da je neko prognozirao da će ogromna većina filmova zacrtanih za premijeru na proljeće/ljeto/jesen/zimu biti odgođena, isprava samo prebacivani sa proljetnjeg/ljetnjeg termina na onaj u jesenski/zimski, pa naknadno za sljedeću godinu, rekli biste mu da je takav scenarij naprosto nemoguć, tj. da spada u domene naučne fantastike. Industrija zabave, ona koju nudi holivudska tvornica snova mnogo je pretrpila, a posljedice će se osjećati još dugo u budućnost. Isprva, sva kina su zatvorena, distribucija filmova je stala, dalja produkcija već započetih filmova je zaustavljena, i činilo se da će veliki filmski studiji pribjeći, za poklonike hramova sedme umjetnosti, nezamisliv potez – prebacivanje premijera filmova na streaming servise. Ukratko, filmski studiji su pokušali izvući najbolje iz trenutne situacije.

Palindromski naslov

Kako je teklo vrijeme i situacija sa pandemijom se mijenjala, tako je jedan od najimaginativnijih holivudskih filmaša – Christopher Nolan, odlučno reagovao nakon još jednog pomjeranja premijere svog najnovijeg filma Tenet. Upravo je Nolanov Tenet postao holivudsko „žrtveno janje“, koje je na zahtjev svog autora premijeru imalo isključivo u kinima, širom svijeta, naravno, gdje je zdravstvena situacija to dopuštala. Dosta filmova je nakon Teneta imalo paralelene premijere, na streaming servisima i u kino-distribuciji, ali je Nolanov film zaslužio epitet jednog od najboljih u protekloj „pandemijski“ prošaranoj godini. Dokazavši se kao iznimno kreativan i intrigirajući filmski pripovjedač reditelj Christopher Nolan je u svom filmskom ostvarenju, palindromski naslovljenom Tenet, potvrdio da zaista zna napisati i snimiti film koji će vas svojom naracijom držati zaokupirane i zamišljene tokom cijelog trajanja. Narativ Teneta nadasve je zanimljiv, a Nolanova vizualizacija tako složenog scenarija koji djeluje na više nivoa i odabir glumaca koji će na najbolji mogući način dočarati i utjeloviti karaktere u filmu hvale je vrijedna. Samu radnju Teneta baš i nije lako približiti, jer vas svojim nadasve komplicirajućim narativom tjera na ponovno gledanje kako biste shvatili originalnu, veoma zapetljanu i kompleksnu priču. Ne zna se baš često desiti, ali i bh. kinematografija ima „konja za utrku“ među najboljim filmovima 2020.

Domaći, a najbolji!

Quo vadis, Aida? film je koji dolazi tačno 25 godina od Srebreničkog genocida i kojim rediteljica Jasmila Žbanić prikazuje svu surovost stradanja Srebreničana, „impotentnost“ nizozemskih UN snaga prikazanih i kao „dječurlije – izviđača“ sa kratkim maskirnim pantalonama, jasno „crno-loše-bojom“ oslikanih negativaca, gdje prednjače svirepi Joka u „strahovito-dobroj“ interpretaciji Emira Hadžihafizbegovića, te Boris Isaković koji je i više nego na autentičan i originalan način utjelovio Ratka Mladića. Kao centralna figura filma, fe-no-me-nal-no odigrana rola Jasne Đuričić, prevoditeljice Aide, mesmerizujući je performans unutar onoga što bi se učinilo kao kruta ratna muška priča. Likovi mladih bh. glumaca Borisa Lera i Dine Bajrovića, kao i glumačkog barda Izudina Bajrovića, gotovo savršeno su oslikani i karakterno osjenčeni u namjeri da prikažu svu moguću potrebu i ljubav lika Jasne Đuričić da ih spasi od neminovne sudbine. Ovo je surova i pulsirajućim životom, na istinitim događajima bazirana potresna priča prema kojoj ne možete da ostanete ravnodušni.

CGI magija Pixarovaca

Ovogodišnji prvi Pixarov animirani uradak Onward (Naprijed) u mnogome je nagovijestio povratak čarobnjaka CGI animacije na staze stare slave. Originalni koncept, nove ideje, maštovita izvedba, sve je ono što su Pixarovci gajili još od svojih početaka. U uvodu Onwarda narator kaže: „Svijet je u početku bio pun magije!“, a Pixar, kada se pojavio na filmskoj sceni 1995. sa prvim dugometražnim CGI animiranim Toy Story, postavio je ljestvicu očekivanaja visoko i nastavio godinama kasnije, proizvoditi jedan do drugog animirane klasike, stvarati magiju. Ono što Pixarovci toliko očigledno pokazuju u svakom svom ostvarenju jeste nadahnuće kojim ciljaju da ispričaju koliko toplu, toliko i šarmantnu, uzbudljivu i inspirativnu priču, uz koju ćete se opustiti, nasmijati, zabaviti i uživati, te počesto pustiti i pokoju suzu. Njihov ukupno 22. naslov, Onward čista je magija Disneyjevih digitalnih lutkara iz Pixara, čarobnjaka CGI animacije, u kojem je reditelj Dan Scanlon na izvjestan način ispričao ličnu priču, samo provučenu kroz ruho magijskog svijeta vilenjaka i drugih magičnih stvorenja.

Zamjena polova: “High Fidelity“

Između na nekoliko desetaka TV serija koje su doživjele svoju premijeru ove godine, kada je i više nego potreban sadržaj koji se može gledati unutar topline doma svoga, nije bilo lako odabrati najbolje. Možda ne najbolje, ali zato najdraže naslove. Sa papira prvo prenešena na filmsku traku, knjiga „High Fidelity“ britanskog spisatelja Nicka Hornbyja, omiljena od mnogih i koja sa razlogom uživa kultni status, u svom novom mediju pobrala je same lovorike. Roman „High Fidelity'“ je za temu imao život 35-godišnjaka koji, nakon što ga ostavi dugogodišnja djevojka, počinje da preispituje sve svoje dotadašnje ljubavne veze, tj. prekide sa djevojkama, one koje su imale veliki utjecaj na njega i formiranje njegove ličnosti. U Hornbyjevoj prozi mnogi se mogu s lakoćom pronaći, kako u ponašanju likova tako u sitnim detaljima kakvi su oni koji se odnose na percipiranje muško-ženskih odnosa. Film High Fidelity jedan je od TOP 5 filmova o muško-ženskim odnosima svih vremena, iz muške perspektive naravno. Serija High Fidelity u produkciji streaming servisa Hulu nudi sve gotovo identično kao i filmska verzija, sa dodatkom još razrađenijih detalja iz romana, samo ovoga puta ispričano iz ženske perspektive. Neko će pomisliti da je kompletan poduhvat isforsiran i neprirodan, ali Zoë Kravitz u ulozi Robin, ne samo da se savršeno uklopila u postavku priče, kao vlasnica polupropale prodavnice ploča koju ostavlja momak, već je kćerka rokera Lennyja Kravitza i Lise Bonet koja je glumila u filmskom originalu. Muzika u High Fidelityju je više od sredstva za ukrašavanje kadra, svojevrsni „soundtrack života“ glavne junakinje Robin, i ostat će žal za obustavljanjem snimanja druge sezone, time i zaključka priče.

“The Mandalorian“ & Baby Yoda

Svijet Ratova zvijezda toliko je velik, a njegov začetnik, scenarista i reditelj George Lucas, prije nekoliko godina prodao je sva prava na likove i priče iz tog univerzuma filmskom studiju Disney. Nakon završne trilogije i sage o Skywalkeru, u Disneyju su odlučili širiti priču u mnoge pravce. Kao jedan od prvih, u inačici TV serije na streaming servisu Disney+, postao je The Mandalorian, serija koju je kreativno osmislio reditelj Jon Favreau, zamislivši je kao svemirski spaghetti western sa referencama na Sergija Leonea (The Good, The Bad and The Ugly), ali i Akiru Kurosawu (Yojimbo). Glavni junak je Mando (Pedro Pascal), koji kanališe Clinta Eastwooda kao Bezimenog lovca na ucjene iz Leoneove dolarske trilogije, škrtog na riječima i brzog na okidaču. Pascalov Mando će u prvoj sezoni serije doći u susret sa, od fanova od milja nazvanim Baby Yodom, kojeg će do kraja prve i kroz cijelu drugu sezonu (koja je nedavno završila) jurcati svemirom u potrazi za pomoći. Politika Disney+ takva je da se epizode puštaju po jedna svake sedmice, petkom, a u doba nakon finala druge sezone, na velikom izlaganju svojih budućih projekata Disney je najavio mnoštvo novih serija iz svemira Ratova zvijezda, kao i onih iz ponude Marvelovog stripovsko-kinematografskog univerzuma.    

Sve u svemu, za nadati se da će naredna „filmska 2021.“ godina biti bolja u odnosu na proteklu, a što se tiče ponude streaming servisa i njihovog najjačeg oružja – TV serija, barem kada je Disney+ u pitanju, neće faliti kvalitetnog sadržaja.

Objavljeno na portalu Al Jazeera Balkans

Prehodna
Iz Disneyjeve radionice digitalnih lutkara iz Pixara: "Toy Story"
Sljedeća
Obavezno filmsko štivo 2021, vol. 1: Ne propustite ove filmove