“Sastanak s Pol Potom“ premijerno prikazan u Cannesu

Novi film kambodžanskog reditelja Rithyja Panha Sastanak s Pol Potom, čiji je jedan od producenata Obala Art Centar iz Sarajeva, premijerno je prikazan na 77. filmskom festivalu u Cannesu. Ovo je treći film zaredom u službenoj selekciji festivala u Cannesu u kojem je Obala Art Centar jedan od producenata, nakon filmova Trougao tuge kanskog pobjednika Rubena Östlunda i Klub Nula Jessice Hausner.

Obala Art Centar iz Sarajeva jedan je od producenata filma Sastanak s Pol Potom u okviru zajedničkog projekta s Turskom radio-televizijom (TRT). Saradnici na produkciji filma u ime Obala Art Centra su Mirsad Purivatra i Jovan Marjanović, koji je bio na premijeri ovog filma u Cannesu. Panhov film na festivalu u Cannesu prikazan je u okviru programa “Cannes Premiere“, uz sjajne reakcije publike.

Za Oscara nominirani reditelj, u svom novom filmu, temeljenom na istinitoj priči, opisuje avanturu tri francuska novinara koja 1978. odlaze u Kambodžu na poziv Crvenih Kmera, da obave ekskluzivni intervju s vođom režima, Pol Potom. Zemlja se čini idealnom. No iza lažnog sjaja režim Crvenih Kmera propada, a rat s Vijetnamom prijeti invazijom na zemlju. Režim traži krivce i tajno provodi masovni genocid. Pred očima novinara lijepa slika se ruši, a otkriva se užas. Njihovo putovanje postupno se pretvara u noćnu moru. Film je inspirsan pričom novinarke Elizabeth Becker iz knjige “Kad je rat bio gotov“.

Istaknuti reditelj Rithy Panh imao je masterclass na 26. Sarajevo Film Festivalu (2020. godine), kada je bio i gost programa “Suočavanje s prošlošću“. Na Festivalu je tada prikazan njegov film Ozračeni.

Iz kritika o filmu Sastanak s Pol Potom:

“Panhovo jedinstveno ispitivanje ovog mračnog poglavlja u historiji njegove zemlje i načina na koji se njegov uticaj još uvijek osjeća tokom duge karijere u kinematografiji, održalo je sjećanje na ovaj genocid živim, a 'Sastanak s Pol Potom' djeluje posebno pikantno jer doba post-istine nastavlja uticati na zapadnu politiku.“ – Joe Utichi, Deadline

“Zastrašujuća historijska drama izvedena besprijekornom vještinom otkriva svoje političke dimenzije kroz zamagljene slojeve. (...) Iako njegovi ishodi odjekuju stvarnim iskustvima Beckerove, škotskog akademika Malcolma Caldwella i američkog reportera Richarda Dudmana, film se jednako bavi određenim trenutkom u vremenu, ali i mehanizmom propagande, kojeg u jednakoj mjeri pobija i utjelovljuje.“ – Siddhant Adlakha, Variety

“'Sastanak s Pol Potom' jeziv je i poučan portret indoktrinacije i apsolutni zanos ideala revolucionarne pravde, dok se istovremeno dotiče novinarske prakse. Majstorskim spajanjem fikcije, simboličkih prikaza (figurice) i realizma dokumentarnog arhiva, reditelj pronalazi pravu ravnotežu (uz razuman budžet) da obrazuje i prenese svoju poruku osude genocida...“ – Fabien Lemercier, Cineuropa.

Prethodna
"Megalopolis" Francisa Forda Coppole igra u Imax kinima
Box office: Reynolds i izmišljeni prijatelji osvojili kino-dvorane