The Marsh King's Daughter: Poprilično slabašan psihološki triler

Piše: Sead Vegara

Nekad davno je ostalo zapisano u jednom tekstu da holivudski moćnici umjesto što stalno i neumorno rade na stvaranju brojnih remakeova, trebaju se posvetiti adaptacijma knjiga koje samo stoje i čekaju. Knjiga bar ima u izobilju, ali da li i kvalitetnih, postavlja se pitanje? Ne mora značiti da knjiga nije dobra, ako je njena filmska adaptacija siromašna, te vrijedi i obrnuto. Katkad film može nadmašiti knjigu, ali je uglavnom situacija takva da ma kako darovitog scenaristu (ili više njih) i reditelja imali, knjiga će biti mnogo bolja. Dario Džamonja je zapisao kako je Hollywood uništio današnju američku književnost, jer svi ti silni “pisci“ samo brinu o tome kako će “to napisano“ prodati nekome od producenata i zaraditi “milion dolara“.

Kći kralja močvare; režija: Neil Burger; uloge: Daisy Ridley, Ben Mendelsohn, Brooklynn Prince, Garrett Hedlund; 2023.

IMDb rejting: 6.3/10

Rotten Tomatoes rejting: 37%

Većina današnjih knjiga su “instant bestseleri“ i prema tome automatski su podložni za holivudsku adaptaciju. Takav je slučaj i sa knjigom “The Marsh King's Daughter“ (da li je potrebno reći?) američke spisateljice Karen Dionne, koju su u scenarij za istoimeni film derivirali Elle i Mark L. Smith. Ne može se reći da li su napravili dobar posao, s obzirom na to da je finalni proizvod poprilično slabašan (psihološki) triler, koji bi u rukama drugog reditelja, za razliku od Neila Burgera (neizmjerno stupidni Limitless), i mogao biti puno bolje ostvarenje. Također, ne pomaže toliko ni glavna glumica Daisy Ridley, koja kao da je “došla po platu“, u performansu koji je toliko bezličan da je u usporedbi sa onim mlade Brooklynn Prince nezamislivo loš.

Prince ima ulogu male Helene, dok je Ridley glumi u odrasloj dobi. A Helena je dijete koje se rodilo u divljini daleko, daleko od civilizacije, ne iz ljubavi, već kao kćer “Kralja močvare“ Jacoba Holbrooka (Ben Mendelsohn) i djevojke Beth (Caren Pistorius), koju je oteo i držao u zatočeništvu. U samom uvodu filma pratimo odrastanje male Helene u konstantnom nadzoru i kontroli oca, dok za svoju majku Helena misli da nije pri zdravoj pameti. Kada se ukaže prilika da pobjegnu, Beth će povesti Helenu, koja za svog oca misli da je strog, ali da joj misli sve najbolje, što i nije daleko od istine, samo malo iskrivljene.

Nakon što se dokopaju civilizacije, a Jacob završi iza rešetaka, naćićemo se u prezentu gdje je Helena udata i ima djevojčicu Marigold (Joey Carson). Naravno, njen muž Stephen (Garrett Hedlund) ne zna ništa o njenom pravom porijeklu. Kada Jacob pobjegne iz zatvora, pred njihovim vratima će se naći FBI agenti, čime će se otkriti detalji o Heleni koje je ona toliko jako potiskivala i skrivala da su ostavili, pored svega ostalog što je preživjela, još opasnije biljege na psihi. Dalje, pretpostavljate šta će se desiti...

Ono što vrijedi istaći i pohvaliti, pored mlade Prince, jeste performans Bena Mendelsohna, kojem je eto “u krvi“ da briljira u ulogama negativaca. Sve u svemu, ako baš nemate pametnija posla, posvetite svoje vrijeme Kćerci kralja močvare, ako ništa, onda zbog Prince i Mendelsohna. 

Objavljeno u bh. nezavisnom dnevniku Oslobođenje

     

Prehodna
The Marvels: Smrt superherojskog žanra
Sljedeća
The Hunger Games: Publika je gladna dobrog filma