Captain America 3: Holivudska mašina za pravljenje snova (novca)

Captain America Civil WarPiše: Sead Vegara

Celuloidne adaptacije stripova iz Marvelog univerzuma pokazale su se u mnogo čemu kvalitetnije i na kraju krajeva zabavnije (što im je i prvenstvena namjena uz naravno zgrtanje ogromnih količina novca na box officeu) od onih nastalih iz DC-jevog stripovskog univerzuma. Za one neupućene, ako ima takvih, Marvel i DC su dva stripovska mogula iz SAD-a koji odavno predstavljaju holivudsku zlatnu koku. Marvelov stripovsko-kinematografski univerzum koji je počeo da se grana od prvog Iron Man filma zamišljen je u tri faze. Nećemo toliko u detalje oko Marvelovih „faza“ koliko je jasno da kada u snimanju filmova imate „određene“ faze to predstavlja fabričku proizvodnju. Hollywood i jeste fabrika snova, te ne treba da uznemiruje činjenica „štancanja“ filmova kao na traci, posebno tzv. stripovskih filmova. Tu treba uzeti u razmatranje i činjenicu da Disney posjeduje Marvel Studios, a Walt Disney Studio mnogo pažnje posvećuje popratnim sadržajima, kao što su npr. igračke. A priznaćete, superheroji su baš primamljivi kao igrčke. I u Disneyu znaju da odaberu reditelje koji će Marvelove superheroje „upakovati“ u kvalitetnu priču sa impresivnim vizualima, što se naposljetku itekako isplati.

Kapetan Amerika: Građanski rat; režija: Anthony & Joe Russo; uloge: Chris Evans, Robert Downey Jr, Scarlett Johansson, Tom Holland, Elizabeth Olsen; 2016.

IMDb rejting: 8.5/10

Rotten Toamtoes rejting: 89%

Sa druge strane DC, tj. filmski studio Warner Bors. koji polaže prava na njihove superheroje to radi prilično traljavo. Najnoviji dokaz toj aljkavosti jeste sukob DC-jvih i svjetskih najpoznatijih superheroja, Batmana i Supermana (Batman protiv Supermana: Zora pravednika). Film je to bez trunke zabave, apsolutno nikakve koherentne priče, sumorno mračne fotografije (crno i sve nijanse sive), iritantnih likova i odsustva humora, koji je itekako neophodan kada su stripovske adaptacije u pitanju. A najnoviji dokaz da u Marvelu (i Disneyu) zabavu shvataju kao nešto čemu je cilj da raspoloži, rastereti i relaksira publiku jeste upravo film Captain America: Civil War (Kapetan Amerika: Građanski rat).

Captain America Civil WarPriča se nastavlja na onu iz drugog dijela Osvetnika (Avengers: Age of Ultron) i prati Stevea Rogersa/Kapetan Amerika (Chris Evans) u nastojanjima da se izbori sa novonastalom situacijom u kojoj će djelovanje Osvetnika biti stavljeno pod prismotru poslovičnih vladinih ljudi. Tu su svakako i svi oni likovi iz drugog dijela „Osvetnika“, ne uključujući Thora i Hulka, što znači: Iron Man/Tony Stark (Robet Downey Jr.), Vision (Paul Bettany), Scarlet Witch (Elizabeth Olsen), Black Widow (Scarlett Johansson), Hawkeye (Jeremy Renner), kao i još neki drugi: Falcon (Anthony Mackie), Ant-Man (Paul Rudd), novi lik Black Panther (Chadwick Boseman), te  jedan kojega nećemo imenovati zbog eventualnog iznenađenja onima koji nisu vidjeli niti jedan trailer ili pročitali recenziju (pre)punu spoilera.

Kako je u Osvetnicima film bio rasparčan na dijelove akcija-priča-akcija i tako sve do kraja, „Kapetan Amerika: Građanski rat“, rediteljskog dvojca Anthonya i Joea Russoa je, prvenstveno zahvaljujući scenaristima Christopheru Markusu i Stephenu McFeelyu (odgovornih i za scenarije prva dva filma o Kapetanu), pažljivo struktuiran. Istina, možda vas i u momentu podjesti na Warnerovo (upropaštavanje DC-jevih junaka) sukobljavanje Batmana i Supermana, jer se i ovdje Osvetnici, sa jedne strane predvođeni Kapetanom Amerikom i druge Iron Manom, nađu na suprotnim stranama u borbi. Ali cijeli taj segment filma, borba između Osvetnika, je savršeno zamišljen i uprizoren sa fan-tas-tič-nim detaljima i komičnim elementima da vam jednostavno bude, za razliku od borbe Supermana i Batmana, smješak na licu i iskolačene oči radi vratolomija koje izvode likovi.

Sad, da se vratimo na holivudsku mašinu za pravljenje snova (novca). Zamislite čuvenu scenu iz Chaplinovih Modernih vremena kada Skitnica u fabrici na traci zavrće matice da bi napravivši grešku „upao u mehanizam“. Marvelov mehanizam je poprilično dobro smišljen, ali do kada će to sve trajati, do kada će biti zanimljivo i isplativo? Publika željna filmova tipa ništa-se-ne-vidi-ali-je-sve-brzo-i-šareno, kakvim bi se mogle okarakterisati celuloidne adaptacije stripova iz američke superherojske sehare, se najvjerovatnije nikad neće zasititi takvih „proizvoda“. I biće kao što je oduvijek bilo: „Hljeba i igara!“.

Objavljeno u bh. nezavisnom dnevniku Oslobođenje
Prehodna
A Serious Man: Kad te nikako ne ide
Sljedeća
Smrt u Sarajevu: Balkanski „Gosford Park“