The Marksman: "Akcioni labuđi pjev" Liama Neesona

Piše: Sead Vegara

Sa premijerom svog najnovijeg filma The Marksman (Strijelac, 2021), akcioni junak pod stare dane, Liam Neeson je izjavio da je završio sa ulogama u akcionim filmovima. I zaista, The Marksman predstavlja njegov „akcioni labuđi pjev“. Nikada do sada Neeson nije imao kvalitetan scenarij (Chris Charles, Danny Kravitz, Robert Lorenz), spretnog reditelja poput Roberta Lorenza koji neće igrati u potpunosti na kartu Liama kao ostarjelog akcionog junaka, već shodno njegovim godinama napraviti ga što ljudskijim, autentičnim. Neeson u The Marksmanu igra udovca, vijetnamskog ratnog veterana čiji je ranč u pustinji Arizone pred propasti; prodaja nešto malo neuhranjene stoke ne može otplatiti dug koji ima prema banci, a kao pravi građanin i Amerikanac svakoga ko nelegalno pređe granicu prijavljuje vlastima.

Strijelac; režija: Robert Lorenz; uloge: Liam Neeson, Katheryn Winnick, Jacob Perez, Teresa Ruiz; 2021.

IMDb rejting: 5.9/10

Rotten Tomatoes rejting: 34%

Sve do trenutka kada naiđe na Meksikanku Rosu (Teresa Ruiz) i njenog sina Miguela (Jacob Perez), koji bježe pred narko kartelom. Neesonov Jim će uspjeti odbraniti majku i dijete pri čemu će ubiti brata jednog od šefova kartela, dok će majka preminuti od zadobijenih rana. Na samrti će apelirati na Jimovu savjest i moliti ga da Miguela ne preda kartelu već da ga odvede u Chicago kod rodbine, a da novac koji je nosila ostavi za sebe. Riječ je popriličnoj svoti koju Jim otkrije tek poslije i ipak se odluči pomoći Miguelu. Jim i Miguel će krenuti na put prema Chicagu, dok će Jimova kćerka Sarah (Katheryn Winnick), koja radi u Graničnoj policiji, upozoriti svog oca u kakav je problem upao, te ga savjetovati da se vrati i preda Miguela vlastima.

Putovanje je to koje će zbližiti njih dvojicu i na kojem će se susresti sa raznim preprekama, a Jim će na koncu shvatiti da je ispravno postupio, te će do samog kraja biti uz Miguela. Kada krene svojevrsni road movie Jim i Miguel će biti korak ispred kartelovih plaćenika, koji neće imati milosti ni prema kome ko im se nađe na putu. Jim je čovjek koji je davno izgubio vjeru u Boga, te je poprilično zatvoren prema ljudima. Miguel će otopiti njegovo ledeno srce i učiniti ga boljim čovjekom, a Jim će se žrtvovati za dječaka.

Iskreno, The Marksman nije film koji biste htjeli pogledati još jednom, koji bi vas „usrećio na još jedno gledanje“, ali za razliku od svih onih ostvarenja koje je Neeson snimao godinama unazad, posjeduje „ono nešto“ što ga izdvaja od cijele te ponude. Možda i zbog toga što su priča i likovi u pravom smislu dobro uklopljeni, te nemaju baš nekih nekvaltetnih oscilacija. Poprilično jasna ideja sprovedena stručno, spretno i znalački, dok scenarij „drži vodu“ a likovi solidno portretirani i ukalupljeni.

Upavo je Neeson u svim tim prijašnjim izletima u „akcione vode“ (Non Stop, The Commuter, Run All Night, Honest Thief) bio nevjerovatan, neviđen, nesavladiv junak, dok u The Marksmanu nije neuništiv i ima ličnu, ljudsku stranu. To je jednostavno Liam Neeson, glumac koji „odlazi u penziju“ barem što se akcionih filmova tiče i to radi na nevjerovatno zreo i promišljne način. Long Live Liam Neeson, The (Last) Action Hero!

Prehodna
Tako da ne ostane živa: Minimalizam tajvanskog filma
Sljedeća
Dara iz Jasenovca: Jasenovac u vještačkoj holivudskoj melodrami