The Little Things: Sukob glumačkih titana

Piše: Sead Vegara

Šta se desi kada u glumačkoj ekipi imate trojicu takvih glumaca, sva trojica od reda oskarovci, i reditelja koji zna svoj posao? Odogovor na ovo pitanje ćete saznati kada pogledate film The Little Things (Male stvari, 2021), u kojem glume Denzel Washington (Training Day, 2001), Rami Malek (Bohemian Rhapsody, 2018) i Jared Leto (Dallas Buyers Club, 2013), dok režiju i scenarij potpisuje John Lee Hancock (The Blind Side, 2009). Ne može se reći da je film The Little Things remek-djelo, ali sa sigurnošću možemo tvrditi da je riječ o itekako uspjelom ostvarenju, proceduralnom trileru o hvatanju serijskog ubice, koje spada u sami vrh žanra, štaviše vrlo blizu vrha, do samih The Silence of the Lambs i Se7en.

Male stvari; režja: John Lee Hancock; uloge: Denzel Washington, Rami Malek, Jared Leto; 2021.

IMDb rejting: 6.3/10

Rotten Tomatoes rejting: 48%

„Sporogoreći triler“ u kojem reditelj Hancock sebi daje vremena u otkrivanju detalja, dozvoljavajući dobrim, fe-no-me-nal-nim glumačkim performansama svakog ponaosob od trojca Washington-Malek-Leto da udahnu i (polagano) izdahnu glumačku bravuru u filmu koji će vas cijelo svoje trajanje tjerati na razmišljanje i preispitivanje odluka likova i njihovih metoda. Likovi glumaca se razvijaju tokom filma otkrivajući pojedinosti i detalje svoje zamršene prošlosti sa posebnim osvrtom na Washingtonovog Joea Deacona, koji je nekada bio detektiv u policiji Los Angelesa, dok sada nosi uniformu policajca u obližnjem mjestašcu gdje se baš i ne događaju previše ozbiljni zločini. Deacon sa sobom nosi tajnu koja ga prati poput sjene, a koja će se otkriti tik pred sami kraj. U običnom zadatku dostavljanja i preuzimanja dokaznog materijala zbog kojeg Deacon dolazi u LA, stara rana će „zaboljeti“, desiće se ubistvo još jedne nestale djevojke, a Deacon će se udružiti sa detektivnom Jimom Baxterom (Malek), koji je sada na njegovom mjestu u istrazi čije trajanje je izgleda još uvijek u punom mahu.

Washingtonov lik psihološki je savršeno nijansiran sa detaljima koji su stručno uklopljeni (na papiru – u scenariju) i izvedeni glumački, a kada se već oko četvrtine trajanja filma sazna šta je sve iza njega, kakve situacije je prošao i odluke koje je donio, postaje vam jasno koliko je to kompleksan lik i kako ga Denzel znalački kanališe. S druge strane, Rami Malek kao detektiv Baxter je sve samo ne jednodimenzionalan lik kakvim bi se mogao učiniti na prvu. Sa protokom vremena Malek gradi lik na temeljima poslušnog „by the book“ detektiva, kojeg će pretpostavljeni upozoriti na saradnju sa Deaconom, čiji će savjet odbaciti i izaći iz kalupa poslušnog i prisebnog detektiva. Kada udruži snage sa Deaconom koji uzima slobodno vrijeme sa posla policajca, Baxter će dobiti partnera u istrazi serijskih ubistava koja se dešavaju već pet godina unazad, samo što će sada konačno naići na potencijalnog osumnjičenog, 30-i-nešto-godišnjeg Alberta Sparmu u jezivoj interpretaciji genijalnog Jareda Letoa.

Tačno na polovini filma Leto će „preuzeti ulogu“ potencijalnog ubice, a način na koji ga igra odaje majstora glumačkog zanata. Sama fizička prisutnost, način na koji se drži i upravlja tijelom, gdje Leto bukvalno hoda kao da je „oslobodio cijeli grad“, te njegov „psihopatski“ manerizam i gestikulacije, najviše dolaze do izražaja kada se desi sukob „glumačkih titana“, kada naslovni trojac dijeli kadar.

Reditelj John Lee Hancock napisao je scenarij filma još početkom devedesetih godina prošlog stoljeća, u vrijeme kada je Clint Eastwood prema njegovom scenariju režirao A Perfect World (Savršeni svijet, 1993). Scenarij za The Little Things skupljao je prašinu na polici skoro 30 godina i pitanje je zašto se uopšte toliko čekalo na njegovu realizaciju. A poput uvodnog pitanja i na ovo se da odgovoriti. Pravi trenutak za ovakvu priču sa dovoljnim odmakom od najboljih filmova u žanru sa pravom ekipom ljudi iza projekta. I upravo male stvari, poput psihološki profiliranih likova, glumačkih manerizama, iznijansiranih detalja scenarija, čine The Little Things filmom koji će uhvatiti vašu pažnju.         

Prehodna
The Postcard Killings: Najslabije ostvarenje našeg oskarovca
Sljedeća
Tako da ne ostane živa: Minimalizam tajvanskog filma