The King's Man: Neobavezna dvosatna filmska zabava

Piše: Sead Vegara

Premijerno u kinima The King's Man (King's Man: Početak, 2021) zaigrao je krajem decembra 2021. nakon skoro dvije godine pomijeranja datuma izlaska. Korona, šta li već? Da li je vrijedilo tolikog čekanja? To možemo posmatrati iz dva ugla. Prvog, i prvenstveno onog koji je za takvu vrstu filma presudan, neobavezna zabava sa šarolikom glumačkom postavom, skoro pa neviđenim akcionim scenama (mačevanje?) i odmorom za mozak. I iz drugog ugla, koji je opet za ovakvu vrstu filma bespotreban, a to su upravo njegove umjetničke (ne)pretenzije.

King's Man: Početak; režija: Matthew Vaughn; uloge: Ralph Fiennes, Gemma Arterton, Harris Dickinson, Matthew Goode, Rhys Ifans, Djimon Hounsou; 2021.

IMDb rejting: 6.8/10

Rotten Tomatoes rejting: 42%

Jer, zaista, tražiti umjetničku vrijednost od filma nastalog prema stripu, u ovom slučaju, jednako je tražiti ukus od kupovnog, fabričkog ajvara u ljeto. Koliko god taj ajvar bio svjež, u početku, sa punim okusom, s vremenom će sve više i više postajati kiselkast. Shodno tome, The King's Man počinje obećavajuće, samo da bi odmah nakon desetak minuta, počinjao gubiti momentum i pretvarati se, što će potvrditi sa završnom špicom, u tzv. sedam-sekundni-film: sedam sekundi nakon filma se osjećate dobro i onda zaboravljate sve šta ste vidjeli.

Matthew Vaughn, prije nego što je ušao u rediteljsko-scenarističke vode sa filmom Layer Cake (2004), radio je kao producent na filmovima svog kolege Britanca Guya Ritchieja (Lock, Stock and Two Smoking Barrels, 1998, Snatch, 2000), te nije ni čudo ako ste gledajući trailer za King's Man pomislili da ga je režirao Ritchie. Obojica očigledno gaje sličan rediteljski, ali i scenaristički izražaj. I jedan i drugi bi se mogli nazvati filmskim autorima, iako ne baš tolike težine kakav je jedan Tarantino, sa kojim je Ritchie bio poistovjećivan na početku svoje karijere.

Počevši i pretvorivši originalni strip Marka Millara u franšizu Kingsman: Secret Service (2014)poprilično zabavno ostvarenje, i njegov nastavak Kingsman: The Golden Circle (2017) – poprilično slabo u usporedbi sa originalom, Matthew Vaughn nas vraća u prošlost sa prequelom The King's Man, smještenom u doba Prvog svjetkog rata, sa stvarnim historijskim ličnostima i borbi velikih sila za prevlast. Koliku autentičnost možete očekivati od jednog takvog holivudskog akcionog spektakla?

Cijela priča je postavljena tako da daje uvid u dramatične događaje do kojih je došlo do Prvog svjetskog rata, te samim ratom i misterioznom zločinačkom organizacijom koja iz sjene upravlja događajima u svijetu. Protuteža joj je ono što će postati prva potpuno nezavisna obavještajna agencija “Kingsman“, koju će voditi britansko plemstvo. Od šarolike glumačke postave, svakako treba izdvojiti Ralpha Fiennesa kao osnivača Kingsmana, vojvodu od Oxforda, Gemmu Arterton kao zvučnu članicu Polly, Djimona Hounsoua u ulozi pomoćnika Shola, te Rhysa Ifansa, koji krade scene sa svojom pojavom Rasputina.

Vaughn režira akcione scene na veoma zavidnom nivou, te jednostavno odaje osjećaj ozbiljnog majstora pokretnih slika. Ako ste u potrazi za neobaveznom dvosatnom filmskom zabavom onda je King's Man pravi film za vas.

Objavljeno u bh. nezavisnom dnevniku Oslobođenje
Prehodna
Belfast: Autobiografska priča o odrastanju
Sljedeća
Švedsko srce moje majke: Čista i neiskvarena ljubav