Sundance 2015.: Kritika i publika složni u nagradama

Me and Earl and the Dying GirlPiše: Nisad Selimović

Film Me and Earl and the Dying Girl Alfonsa Gomez-Rejona, osvojio je Grand Prix ovogodišnjeg filmskog festivala u Sundanceu, a odluku žirija potvrdila je i publika dodijelivši svoju nagradu toj priči o prijateljstvu neprilagođenog tinejdžera i bolesne djevojke. Kombinacija te dvije nagrade kroz historiju pokazala se kao dobar podsticaj za filmove koji su ih osvojili, obzirom da su poslije doživjeli nominacije za Oscara - najbolji primjer je prošlogodišnji Whiplash Damiena Chazellea. Glavnu nagrada za dokumentarni film dobio je The Wolfpack redateljice Crystal Moselle, u čijem je središtu njuorška obitelj sa sedmero djece koji se školuju kod kuće, najviše putem filmova koje gledaju.

Pogledajte interview sa rediteljicom filma „The  Wolfpack“ Crystal Moselle

Za režiju dokumentarnog filma nagrađen je Matthew Heineman za Cartel Land, koji postavlja pitanje je li prihvatljivo uzeti zakon u svoje ruke kada te državne institucije ne štite od nasilja i organiziranog kriminala, a istu nagradu u kategoriji igranog filma osvojio je Robert Eggers za svoj horor prvijenac The Witch. U kategoriji stranog igranog filma pobijedio je Slow West škotskog autora Johna Macleana, europska priča o doseljavanju imigranata na  američki divlji zapad, a u kategoriji stranih dokumentaraca The Russian Woodpecker Chada Graciea, nastao tijekom najžešćih sukoba u Ukrajini. Najbolji dokumentarni film po izboru publike je Meru Jimmyja China i Elisabeth Chai Vasarhelyi o postizanju nemogućeg u priči o trojici ponajbojlih američkih penjača: Conradu Ankeru, Jimmyju Chinu i Renanu Ozturku.

Na ovogodišnjem Sundanceu prikazano je oko 200 filmova, od kojih većina premijerno. Filmovi iz tridesetak zemalja izabrani su ove godine između čak 12.166 pristiglih prijava, a među njima je bila i njemačko-hrvatska koprodukcija Kokoška Sarajke Une Gunjak, koji je ušao u konkurenciju među više od osam hiljada prijavljenih kratkometražnih filmova.

Objavljeno u bh. nezavisnom dnevniku Oslobođenje

Međunarodni filmski festival Berlinale 2015.: Ženstveno i bajkovito
Sa seta novog biopica o Steveu Jobsu