Finding Nemo: CGI animacija u svom najboljem ruhu

Finding Nemo: CGI animacija u svom najboljem ruhu

Piše: Sead Vegara

Godina je 2003. Digitalni lutkari iz Pixara i dalje djeluju kao samostalni radnici u holivudskoj tvornici snova, dok filmski i animacijski studio Disney vrši distribuciju i radi marketing za njihove CGI animirane urtake. Njihov najnoviji nevjerovatni uradak, i to peti po redu je Finding Nemo (U potrazi za Nemom, 2003), koji pripovijeda priču smještenu u morsku floru i faunu. Na samom otvaranju se vidi koliko pažnje piksarovci posvećuju svakom mogućem detalju, te stvaraju morski svijet bogatih šarenih boja i zanimljivih karaktera.

U potrazi za Nemom; režija: Andrew Stanton; glasovi: Albert Brooks, Ellen DeGeneres, Alexander Gould, Willem Dafoe, Geofrey Rush; 2003.

IMDb rejting: 8.2/10

Rotten Tomatoes rejting: 99%

Finding Nemo će tako postati prvi Pixarov CGI animirani uradak koji će osvojiti Oscara za najbolji animirani film, započevši tako dominaciju Pixara na Oscarima, koja će trajati u godinama koje su dolazile. Koreditelj Pixarovog A Bug's Life (Život buba, 1998), Andrew Stanton režirat će njihov peti film, dok će kao koreditelj biti potpisan Lee Unkrich (istu poziciju obnašao je na ostvarenjima A Bug's Life i Monsters, Inc. 2001).

Stanton nas upoznaje sa protagonistom, klovn ribicom, Marlinom (glas Alberta Brooksa), koji nakon što ostane bez životne saputnice, također klovn ribice Coralke (glas Elizabeth Perkins), u borbi sa opasnom ribom, jedinoj preživjeloj ikri daje ime Nemo. Nakon što Nemo (glas Alexandera Goulda) odraste i stasa za školu, uz previše zaštitnički nastrojenog oca Marlina, na samom početku škole, kako bi se pokazao pred razredom i namjerno protuvriječio ocu, Nemo će završiti kao plijen ronilaca.

Marlin će pohitati za gliserom ljudi koji su mu odnijeli sina, samo da bi mu izgubio trag i nabasao na plavu ribicu Dory (glas Ellen DeGeneres). Dory će odmah ponuditi pomoć u pronalasku, samo što postoji jedan sitni detalj. Dory boluje od gubitka kratoktrajnog pamćenja, detalj kojeg će digitalni lutkar Andrew Stanton (zajedno sa Bobom Petersonom i Davidom Reynoldsom potpisuje scenarij), iskoristiti kao komični odušak, ali i alatku za razvoj priče.

Dory tako ostaje uz Marlina i pokušava mu pomoći, jer je po prvi put u svom životu upamtila neke podatke: “P. Sherman 42 Wallaby Way Sydney“ pisalo je na ronilačkoj masci koja je ispala iz glisera. Dok (pre)smiješni dvojac hita kroz oceansko bespuće u potrazi za Marlinovim sinom, susrećući razne druge ribe (ajkule koje apstiniraju od jedenja drugih riba; odličan hommage Spielbergovim Raljama, ali i Kubrickovom Isijavanju), morske kornjače, naspoljetku pelikane i galebove, Nemo provodi sve vrijeme u akvarijumu u zubarskoj ordinaciji Australca Philipa Shermana (glas Billa Huntera), koji ga je namijenio svojoj nećakinji Darli (glas LuLu Ebeling; primijetit ćete hommage Hitchcocku). Društvo u akvarijumu je i više nego simpatično i šaroliko, te pravi pravi pravcati kontrast između riba koje su donešene iz oceana i onih koje su kupljene u ZOO centru.

Nadasve, Finding Nemo je prelijepo pripovijedana priča pomoću CGI-ja u kojoj su u fokusu karakterno izbrušeni likovi, koje dočaravaju prvoklasni vokalni talenti. Animacija u svom najboljem ruhu.

Objavljeno u bh. nezavisnom dnevniku Oslobođenje

Prehodna
“Avatar“ u kinima kao najava za “Avatar: The Way of Water“
Sljedeća
The Running Man: Kako je Schwarzenegger otrčao pred rudo