Ava: Praznici se bliže, a treba uteći od loših filmova

Piše: Sead Vegara

Kada ste u poziciji da redovno pratite kino-repertoar, pod time misleći da pogledate svaki novi mogući film u ponudi, malo je reći da morate odvojiti žito od kukolja; pod terminima „žita“ i „kukolja“ smatrajući kvalitetne od loših filmova. Jer, nekad je više kukolja od žita ma koliko se vi upirali i trudili da pronađete makar i jednu pozitivnu stranu filma, kamoli par njih. Negativnu kritiku je zaista lakše pisati, za razliku od one kojom veličate nečiji filmski uradak, i lako vam je obrušiti se na nečiji „pokušaj“ od filma. A kada, još i prije nego što ste sjeli u mrak kino-dvorane da se izgubite u svijetu poketnih slka, imate informacije da je riječ o (vrlo) lošem filmu, nemate koga drugog kriviti osim sebe samog. Ne pomaže tu ni vaš utisak da ćete, kako je formulisano „narodskim jezikom“, pustiti mozak na pašu, „isključiti“ sve moždane ćelije i jedostavno gledati film bez naprezanja, jer onda shvatite da ste mogli na bolji način utrošiti sat i po vremena svog života.

Ava; režija: Tate Taylor; uloge: Jassica Chastain, John Malkovich, Colin Farrell, Geena Davis, Common; 2020.

IMDb rejting: 5.3/10

Rotten Tomatoes rejting: 19%

Zaista, akcioni triler pod nazivom Ava reditelja Tatea Taylora, u kojem Jassica Chastain glumi naslovnu opasnu i ubojitu ženu, na razmeđu posla tajnog asasina i sređivanja svog obiteljskog života, ne samo da predstavlja izlizani kliše do klišea, već vas smara od samog početka i nađete se svako malo pogledavajući na sat, misleći se kada će već završiti tortura, a ne možete zbog posla koji vas čeka poslije napustiti projekciju. Scenarij Matthewa Newtona, možda i ima poneku zanimljivu repliku, ali je većina toga prožvakani holivudski materijal koji je nekoć umjesto glavne junakinje imao junaka.

Svojih par svijetlih momenata Ava ima u nekoliko scena sa Geenom Davis, koja glumi majku glavne protagonistkinje, što će pomnijim filmofilima prizvati u sjećanje na Davisin film Long Kiss Goodnight, scenariste Shanea Blacka i reditelja Rennyja Harlina, u kojeme je glumila plaćenu ubicu sa amnezijom. Iako totalno izvan konteksta, Geena Davis, uništena užasnim fejs liftingom, prizove u sjećanje taj lik, dok Chastain totalno sterilna i bez ikakog glumačkog angažmana i involviranja u svoj lik, te djeluje kao da je „samo došla po platu“. Isto se može reći za ostatak glumačke ekipe: John Malkovich kao Avin nadređeni, samo što Malkovich posjeduje određenu harizmu iako se i ne trudi, Colin Farrell sa presmješnim brčićima, apsolutno bezličan, te totalni glumački promašaj, reper Common u ulozi Avinog bivšeg („Dečko, prihvati se mikrofona: ne pravi budalu od sebe!“).

Kada je riječ o toliko lošem filmu, a za potrebe koliko-toliko „pozitivne“ recenzije, obično bi se sve svelo na prepričavanje fabule. A kada niste u obavezi pisati koliko-toliko pozitivnu recenziju, ipak nemate utisak da je i samo prepričavanje sadržaja dovoljno, možete se izvući na toliko domišljat način, koji je u svijetu filmskih kritičara i recenzenata poznat pod nazivom „Pull off John Anderson“  („Izvući se na fol Johna Andersona“). John Anderson je američki filmski kritčar koji je nakon odgledanog filma The Mexican reditelja Gorea Vetrbinskog umjesto negativne kritike napisao recept za chili. Toliko originalno i autentično, da je „kritika – recept“ dobila mnogo više komentara i pozitivnih/negativnih reakcija od čitateljstva nego mnoge prave kritike i ostali članci.

Praznici se bliže, i stoga, od onoga što će vam vjerovatno i biti od neke koristi vezano za ovaj tekst o filmu Ava, jeste recept za kolač. Da. Dobro ste pročitali. Recept za kolač koji se zove „Panj torta“. Dakle…

Potrebno je:

Tijesto: sedam jaja, sedam kašika šećera, deset kašika mljevenih oraha, četiri kašike brašna, kora od limuna, kesica vanilinog šećera i dva rebra otopljene čokolade.

Fil: 200 grama mljevenih oraha, malo vrelog mlijeka, 250 grama maslaca, 200 grama šećera u prahu, četiri žumanceta i četiri rebra otopljene čokolade.

Priprema:

Umutite jaja sa šećerom, dodajte mljevene orahe, brašno, struganu koru od limuna, vanilinog šećera i otopljenu čokoladu. Sve dobro izmiješajte i izručite u pleh za pečenje rolata prethodno dobro podmazan ili prekriven podmazanom aluminijskom folijom. Pecite koru na umjerenoj temperaturi. Pečenu koru izručite na dasku, skinite foliju i umotajte je u malo navlaženu platnenu salvetu da kasnije ne bi pukla pri filovanju. To je što se tiče kore. A što se tiče fila: Umutite žumancad sa šećerom u prahu i kuhajte na pari. Pri kraju kuhanja dodajte otopljenu čokoladu. Mljevene orahe pomiješajte sa šećerom, poparite sa malo mlijeka i ostavite da se dobro ohlade. Umutite maslac sa šećerom u prahu, i kada se ohladi krem od žumanaca, uz neprestano miješanje, spojite, dodajući kašiku po kašiku krema. Od umućenog fila odvojite jednu trećinu i pomiješajte sa poparenim orasima. Razmotajte sada koru i premažite dijelom fila sa parenim orasima. Smotajte u rolat i sa obje strane isijecite ukoso tri komada za ”čvorove”. Namažite filom cijeli rolat, a onda sa jedne strane pri krajevima zalijepite dva ”čvora”, a sa druge strane na sredini treći ”čvor” na panju (rolatu). Premažite filom i ”čvorove”, pa viljuškom izbrazdajte cijelu tortu po dužini. Ukrasite krupno rendanom čokoladom ili ušećerenim trešnjama i tankim listićima čokolade.

Ne samo da ćete se dobro zabaviti praveći rolat, nego ćete kasnije i uživati u konzumaciji. Prijatno.

Prehodna
26th SFF - Talents Sarajevo: Under the Sign of Protest
Sljedeća
26th SFF - Talents Sarajevo: All the Pretty Little Horses