The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn

Piše: Sead Vegara

Raditi animirani film pomoću motion capturea, tehnologije koja koristi CGI specijalne efekte bazirane na pokretima ljudi, se u prethodnim pokušajima, naročito reditelja Roberta Zemeckisa („Polar Express“, „Beowulf“), i nije pokazalo baš kao najbolja opcija. Prvenstveno zbog toga što su likovi u tim filmovima bili toliko fotorealistični da ljudi, tj. publika, nisu mogli da se emocionalno povežu sa njima čime su Zemeckis i filmska ekipa zapali u ono što tehnolozi nazivaju ''Jezovitom dolinom'' (uncanny valley).

IMDb rejting: 7.4/10 Rotten Tomatoes rejting: 74%

„The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn“ (Tintinove avanture: Tajna Jednoroga); režija: Steven Spielberg; glasovi. Jamie Bell, Andy Serkis, Daniel Craig, Simon Pegg, Nick Frost; 2011.

Jezovita dolina

Osmišljena 1970. od inženjera robotike Masahiro Morija, teza o Jezovitoj dolini kaže da što objekti izgledaju životnije, ljudi postaju osjećajniji i topliji prema njima. Na primjer, ljudi se ugodnije osjećaju sa plišanom igračkom nego sa kamenom. Ali prema ovoj tezi, kako objekat postaje sličniji ljudima, ta osjećajnost i toplina se pretvaraju u odvratnost. Robot koji izgleda kao osoba, ali ne u potpunosti, više sliči zombiju ili lešu nego poželjnom prijatelju. Ta udubina u sličnosti se naziva Jezovita dolina.

Steven Spielberg, koji je producirao Zemeckisovu fe-no-me-nal-nu trilogiju „Povratak u budućnost“, je uvidio sve greške svog nekadašnjeg protežea i uspješno prešao Jezovitu dolinu snimajući 3D motion capture CGI animirani film „The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn“. Postigao je to uz pomoć čarobnjaka iz WETA Digitala u vlasništvu Petera Jacksona, ujedno i producenta filma.

Tintin je među stanovništvom starog kontinenta popularni strip junak kojeg je osmislio Belgijanac Georges Remi poznatiji kao Hergé. Hergé je crtao Tintina od 1929. do 1976., a Tintinov lik avanturiste i neustrašivog novinara reportera je kroz raznorazne avanture, praćen vjernim psićem Snowyem, postao poznat i omiljen strip junak.

Što se tiče Spielbergovog filma, on je baziran na tri originalne Hergéove strip knjige: „The Crab with the Golden Claws“, „The Secret of the Unicorn“ i „Red Rekham's Treasure“. Spielberg se režirajući „Tintina“ vratio korijenima, doduše u animiranoj formi, i vremenu kada je sa Georgeom Lucasom snimao Indianu Jonesa. Koliko su Lucas i Spielberg osmišljavajući lik arheologa i profesora Henrya Indiane Jonesa, kojeg je nezaboravno utjelovio Harrison Ford, imali na umu Hergéovog strip junaka govori i činjenica da je Spielberg još 1983, nakon smrti Hergéa koji je dao svoj blagoslov, otkupio filmska prava na lik Tintina. U više navrata je Spielberg namjeravao da ekranizuje strip želeći da ga snimi u igranoj verziji. Nakon što je udružio snage sa novozelandskim rediteljom Peterom Jacskonom, koji je i sugerirao da se film radi pomoću motion capture tehnologije i CGI animacije sa dodatkom 3D-a, snimljena je iznimno zabavna i dinamična celuloidna priča, vjerna prezentacija Hergéovog djela.

Na samom početku filma je napravljen i mali omaž Hergéu u liku uličnog crtača koji portretira Tintina u originalnom crtežu iz stripa. Simpatična i lijepa posveta. Tintin (Jamie Bell) nakon toga dolazi u posjed makete jedrenjaka Jednoroga iz 17. stoljeća za koju se ispostavi da veoma tražena i zbog koje upada u neprilike. Kao vrstan novinar i istraživač, Tintin će otkriti legendu o jedrenjaku Jednorogu i njegovom kapetanu Sir Francisu Haddocku i zloglasnom piratu Red Rekhamu. Nakon što ga otmu ljudi Ivana Ivanovitcha Sakharina (Daniel Craig), Tintin će se zajedno sa psićem Snowyem, koji uspješno pratio svog otetog gospodara, susresti sa pretkom kapetana Haddocka –Archibaldom Haddockom (Andy Serkis) sa čijeg će broda Karaboudjana pobjeći i zajedno krenuti u pustolovinu rješavajući misteriju potopljenog Jednoroga.

Tehnologija je oduvijek bila elemenat kreativnosti. Za Spielberga kao reditelja to je uvijek i bilo tako. Uspio je savršeno kombinovati svoj rad i znanje na igranim filmovima sa CGI tehnikom motion capturea i upakovati sve to u odličan 3D, koji iskreno rečeno i najbolje funkcioniše u animiranoj formi. Vizuelno, „Tintin“ je besprijekoran, za što je zaslužna Spielbergova stalna i odana ekipa, direktor fotografije Janusz Kamiński te montažer Michael Kahn. Sami uvod u film, u 2D-u animirana sekvenca u kojoj vidimo lik Tintina kako ga je Hergé nacrtao u stripu, je urađena poput također uvodne sekvence Spielbergovog filma „Uhvati me ako možeš“, a praćena prepoznatljivom muzikom Johna Williamsa, još jednog rediteljevog stalnog saradnika. Scenario za film, iz kojeg se vidi da je djelo poštovalaca Hergéovog stripa kao i rada i djela Stevena Spielberga, su napisala trojica Britanca: Steven Moffat, Edgar Write i Joe Cornish. Scenaristi su uspjeli svoju strast prema stripu i djelu reditelja kanalizirati u smjeru da su likove prikazali u svjetlu vjernom strip predlošku sa malim posvetama reditelju bez straha da će izgubiti nit priče.

Motion capture CGI u 3D-u animirani film „Tintin“ je naznačio prvu saradnju između producentskih i rediteljskih vizionara, Stevena Spielberga i Petera Jacksona, čije će umjeće i talenat, te jedinstvena snaga svakoga od reditelja, u narednom filmu o Tintinovim pustolovinama (potvrđeno je da će Jackson režirati, a Spielberg producirati nastavak) opet pokazati kao dobitna kombinacija.

Prehodna
Star Wars: The Last Jedi - Jedi (ne) uzvraća udarac
Sljedeća
Wonder: Čudo od filma