Steven Spielberg

Razvoj filmskih tehnika u američkoj kinematografiji

Piše: Lejla Panjeta Historija američkog filma je historija američkog sna: njegovih mitova, strahova i žudnji. Od Griffithovih moralnih freski do Nolanovih misaonih labirinata, film je prošao put od nevinosti do samosvijesti. Tehnologija se mijenjala. Zvuk, boja, CGI, streaming. Ali ostali su  isti impulsi: želja da se zabilježi osjećaj, moralna dilema, i pogled čovjeka u pokretu. Ono što se mijenjalo bio je ton: od mitskog prema refleksivnom, od spektakla prema introspekciji. Replika u filmu The Man Who Shot Liberty Valance John Forda: Kad legenda postane činjenica, štampaj legendu, govori o Americi, ali i o filmu. Kao da ga je čuo Christopher Nolan i dodao: Ili je barem izvrni.

Music by John Williams: Zadivljujuća i očaravajuća muzika

Piše: Sead Vegara Bez Johna Williamsa, bicikli ne lete, kao ni metle u utakmicama metloboja, ni ljudi sa crvenim plaštevima. Ne postoji Sila. Dinosurusi ne hodaju zemljom. Ne maštamo, ne plačemo, jednostavno ne vjerujemo, rekao je Steven Spielberg o maestru filmske muzike, velikom Johnu Williamsu.

Kino i televizija: Monomitovi i bitka za publiku, vol.1

Piše: Lejla Panjeta Danas su male šanse da ćemo nešto propustiti na televiziji ako odemo napolje. Imamo slobodu izbora da premotavamo unazad, pauziramo, gledamo kada i kako želimo bilo koji od sadržaja na oltaru zabave u našem intimnom prostoru. Pravila igre nisu se promijenila od 1990-ih, ali kvalitet tehnologije jeste.