25. SFF: Stephan Komanderev - Rounds

Piše: Nino Romić

Treći dan Takmičarskog programa 25. SFF-a započinje film Ukrug, bugarskog režisera Stephana Komandareva, čija radnja prati tri policijske ophodnje u noćnoj smjeni. Tri patrolna vozila, par policajaca u svakom i šest priča između njih, od kojih svaka služi kao uvid u živote osoba u policijskim uniformama. Glavna poveznica tri para jeste smrt lokalnog ovisnika, čijim pronalaskom tijela započinje film. Sva tri para partnera nailaze na njegove tijelo, u različitim trenucima u noći, istovremeno se javljajući na dispečerske pozive, nesvjesni koliko uticaja imaju na radnje i dešavanje ostalih.

U svakom patrolnom vozilu sjedi drugačiji oblik stereotipa policajca, na ekranima i platnima raznih veličina, pa i u stvarnom životu. Prvi dvojac koji susrećemo su prekaljeni, ali moralno i etički sivi pripadnici gradske policije. Odmah iza njih slijedi i arhitipična kombinacija starog i iskusnog narednika, te mladog i poletnog pozornika. Na koncu slijedi i mješoviti par policajca i policajke, koji pored partnerstva u službenom kapacitetu, također upražnjavaju drugovanje i nakon smjene.

U toku noći, sva tri patrolna vozila i para će naići na pustolovinu, ali priča službenih partnera i posvađanih ljubavnika, Elene i Marina, razrađenija je od ostatka njihovih kolega. Radnja Ukrug je uzročno-posljedične naravi i u srži jednostavna. S druge strane, karakterizacija i vrlo visoka kvaliteta dijaloga su ono što čini filma Stefana Komandarevog tako privlačnim gledatelju. Likove upoznajemo s minimalnom količinom ekspozicije. Ona je uglavnom nepotrebna, pošto glumačka postava vješto prenosi stajališta svojih likova kroz držanje, način obraćanja između sebe i kako prilaze rješavanju problema na koje nailaze tokom noći. Njihovi razgovori i svađe su organski predstavljeni, pa i naizgled, ako već ne i zaista, spontani.

Dalje, film neposredno govori o strahovima i zebnjama ne samo policajaca, već cijelog društva u kojem žive. Bugarska je članica Evropske unije, ali i još uvijek vrlo siromašna zemlja. Fenomen, ili prije – pošast odlaska mladih u razvijene zemlje je uveliko zastupljen. Mladi odlaze, a stari ostaju nezbrinuti. Alkohol, nasilje i korupcija su na svakom koraku. Zdravstvo je u položaju odveć poznatom bosanskohercegovačkj publici, kada prilike traže od pacijenata da kupuju vlastoručno konce, gaze i ostale popratne materijale za operaciju koju čekaju mjesecima, nakon što podmite odgovarajućeg doktora.

Budući da je radnja jednostavna, likovi moraju biti potpuno realizirani da bi film imao dovoljno mesa na svojim kostima. Srećom po gledatelje, Ukrug je gozba za one koji su u potrazi za jednim dovitljivim i iznenađujuće šarmantnim naslovom.

 

Prethodna
25. SFF: Kiril Mikhanovski – Give me Liberty
Sljedeća
25. SFF: Ena Sendijarević – Take Me Somewhere Nice