Da li nam je uopšte trebao film poput Ballerine? Isto bismo se mogli upitati i za masu drugih ostvarenja koja stižu iz holivudske tvornice snova, tako da ćemo lagano preskočiti pitanje prisjećajući se filma koji je poslužio kao inspiracija. Naravno, riječ je o sada već kvadrologiji John Wick u kojoj smo pratili Keanua Reevesa u osvetničkom pohodu gdje su se ipaljeni meci brojali u hiljadama, a ubijeni u stotinama. Umjesto “ubij sve i vrati se sam“ sada u Ballerini stoji “ubij sve i vrati se sama“.
Balerina; režija: Len Wiseman; uloge: Ana de Armas, Ian McShane, Gabriel Byrne, Keanu Reeves, Anjelica Huston; 2025.
IMDb rejting: 7.2/10
Rotten Tomatoes rejting: 76%
Nikakve inovativnosti po pitanju priče. Jedino je možda koreografija borbi sa pištoljima, puškama, raznim oružjem nešto što se ističe i čini originalnim, ali kako je rekao nezavisni američki filmaš Jim Jarmusch: “Autentičnost je neprocjenjiva; originalnost nepostojeća.“ Tako da ni ta jedna i jedina odlika ne izdvaja i ne može da spasi Ballerinu od onoga što jeste. A to je generički film osvete u kojem je jedna jedina stvar koja treba da ga izdvaja od ostalih činjnica da je glavni junak ženskog roda.
Nemojte pogrešno shvatiti, Ana de Armas je kao protagonistkinja Eva Macarro, prelijepa mlada žena ujedno toliko i profesionalna u svom poslu, a taj je onaj plaćene ubice, vjerovatno jedina dobra karika u filmu. Svakako, dodavajući i epizodne role Iana McShanea, koji reprizira ulogu Winstona, direktora hotela za ubice – Continentala, povratnika u glumačke redove Gabriela Byrnea kao Kancelara kulta ubica, te minijature Anjelice Huston kao Direktorice i vođe Ruska Rome, tajne ubilačke organizacije, i samog Keanua Reevesa koji reprizira ulogu Johna Wicka.
Priča počinje sa malom Evom (Victoria Comte) koja svjedoči ubistvu svoga oca od strane asasina misterioznog kulta, nakon čega ona završava pod starateljstvom pomenute ubilačke organizacije Ruska Rome u kojoj će trenirati i postati ubica. Uspješno obaviviši prvi zadatak, svojevrsnu probu, naići će na trag koji će je vratiti u djetinjstvo i dan kada je izgubila oca, te će početi “kopati“ i istraživati tajanstvenu oznaku u potrazi za kultom ubica. Da li je Ballerina vrijedna odlaska u kino i prepušanju čaroliji pokretnih slika? Sudeći prema broju prisutnih na drugoj dnevnoj vikendnoj projekciji ne bi se dalo konstatovati. Potpisnik ovih redovova plus još troje posjetitelja.
Ne možete se oteti utisku da se kompletno kino-iskustvo, filmska industrija (u ovom slučaju ne možemo reći umjetnost), svelo na nastavke (sequele), prednastvake (prequele), spin-offe (grananje priče sa istim likovima u određenom filmskom univerzumu), te remakeove (kao najstariji holivudski trik da staroj priči daš novo ruho). Kao spin-off priča u filmskom univerzumu Johna Wicka, Ballerina nam je trebala na isti način kao što ribi treba bickl.
Objavljeno u bh. nezavisnom dnevniku Oslobođenje