The Whale: Aronofsky i Fraser se vraćaju u velikom stilu

The_Whale1675761514.jpg Piše: Sead Vegara

Najnovije ostvarenje reditelja Darrena Aronofskog, The Whale (Kit, 2022) dokaz je da vam za dobar film ne trebaju milioni dolara uloženi u produkciju, blještavilo specijalnih CGI efekata, megalomanski produkcioni dizajn, već jednostavno dobro i stručno napisan scenarij, pričom praktično smješten u jednom prostoru, te sve to potpomognuto vanserijskim glumačkim performansima.

Kit; režija: Darren Aronofsky; uloge: Brendan Fraser, Sadie Sink, Ty Simpkins; 2022.

IMDb rejting: 8.0/10

Rotten Tomatoes rejting: 65%

The_Whale_poster1675761514.jpg Da se u velikom stilu, doduše na mala vrata, vratio vjerovatno jedan od najambicioznijiih, najperspektivnijih, najboljih savremenih reditelja, Njujorčanin Darren Aronofsky, biće jasno svima koji pogledaju njegov novi film. Svakako, povratnik u glumačke redove, Brendan Fraser svojom izvedbom nosi kompletan film. Ostatak glumačke postave zaista je na visokom nivou, te je svaki od likova duboko i temeljito psihološki iznijansiran.

Kako se priča odvija kroz period od sedam dana, smještena u stan u kojem neviđeno pretili Charlie (Fraser), drži online kurs o pisanju (kamera na laptopu je isključena, te polaznici kursa ne mogu vidjeti Charlieja), i bori se da ostane u životu još makar samo toliko da bi se konačno mogao povezati sa svojom kćerkom tinejdžericom Ellie (Sadie Sink), koju je napustio kada je imala osam godina. Charlie je napustio nju i njenu majku Mary (Samantha Morton), kako bi bio sa svojim ljubavnikom, čija je smrt i dovela Charlieja do toga da se nekontrolisanom i nepravilnom ishranom pretvorio u nevjerovatno (debeo nije riječ kojim bi ga mogli opisati) glomaznog (čovjek opet nije pravi pojam) pripadnika ljudske vrste (pravi je opis).

Cijelo trajanje filma napolju pada kiša kojom krišom reditelj daje do znanja da pretili Charlie svu svoju snagu usmjerava, iako svjestan da će uskoro umrijeti, u pokušaju da pomogne svojoj kćerci i ostavi nešto dobro iza sebe. Svaki detalj koji Aronofsky uvede kroz scenarij, nastao kao adaptacija dramskog komada Samuela D. Huntera, ujedno i scenariste, biće opravdan, uvezan i zaokružen do odjavne špice. Tako i ponašanje likova, pogotovo Liz (Hong Chau) koja obilazi Charlieja svaki dan, donosi mu hranu i medicinski ga pregledava, do mladog Thomasa (Ty Simpkins), prostodušnog požrtvovanog pripadnika hrišćanskog “crkvenog kulta“, čija je namjera da Charlieja izvede na pravi put, te Ellie koja isprva želi samo iskoristiti svog oca, tjerajući ga da joj piše eseje za školu.

Brendan Fraser nije otišao u “Christian Bale mod“ i nabacio masu, već svoj izgled duguje protetici i praktičnim efektima, ali zato je valjalo igrati lika pod svom tom silnom protetikom i maskom. Nepisano je pravilo Akademije, i ono što svi predviđaju Fraseru, da nagrađuje Oscarom izvedbe kojima se glumci/e do neprepoznatljivosti podvrgnu pri glumi likova, te još sigurnije ako u tu jednačinu ubace i gay tematiku.

Jedno je sigurno. The Whale će ostaviti utisak na vas i natjerati da promislite o prolaznosti života, da počnete živjeti život punom plućima obraćajući pažnju na najsitnije moguće detalje, koji u biti i čine život vrijedan življenja.    

Objavljeno u bh. nezavisnom dnevniku Oslobođenje     

Prehodna
Babylon: Hedonistička posveta prvobitnom Hollywoodu
Sljedeća
Plane: Putnik 57 na opasnom letu