The Batman: Najrealističniji Batman ikad

Piše: Sead Vegara

Tri decenije i šest iteracija lika Brucea Waynea i djela Batmana, redom: Michael Keaton, Val Kilmer, George Clooney, Christian Bale, Ben Affleck i najnoviji nosilac plašta i kapuljače Robert Pattinson. Ko je najbolji Batman? Neki daju prednost Baleu, za neke je jedan i jedini Keaton, Kilmer i Clooney su tako-tako, dok Afflecka baš i ne vole. Pattinson? Nešto sasvim drugo i neviđeno kada je Batman u pitanju! Pattinsonov Batman je mladalački žilav, psihički (ne)stabilan i pametan osvetnik, ali prvenstveno detektiv kakvog u prijašnjim izdanjima maskiranog osvetnika iz Gothama nismo imali prilike vidjeti.

Batman; režija: Matt Reeves; uloge: Robert Pattinson, Andy Serkis, Colin Farrell, Zoë Kravitz, Paul Dano, Jeffrey Right, John Turturro; 2022.

IMDb rejting: 8.6/10

Rotten Tomaotes rejting: 85%

Reditelj i scenarista Matt Reeves (koscenarista je Peter Craig) novog Batmana toliko je prizemljio i učinio realnim da se i ono što je prije njega Christopher Nolan uradio sa The Dark Knight trilogijom čini kao površno. Istina, Nolan je predstavio do tada najozbiljnijeg i najrealističnijeg Batmana sa tri filma kojima je teško zamjerku naći. Nolanov Bruce Wayne/Batman je treniran kao nindža, neizmjerno je bogat i odatle mu svi silni gadgeti kojima se koristi nakon što odluči da postane maskirani osvetnik/zaštitnik obespravljenih. Nolan je zajedno sa svojim bratom, koscenaristom Jonathanom i saradnikom na priči Davidom S. Goyerom odlučio da istraži i prikaže “ludilo“ koje bi natjeralo bilo koga da odjene plašt i suočava se sa smrću svako veče, te šta bi ustvari trebalo da mu pomogne da prebrodi svoje traume.

Reeves ne vraća priču na početak, ne priča istu priču koju je gotovo svaki reditelj filmova o Batmanu ispričao, kako su ubili roditelje Brucea Waynea kada je bio dječak, šta ga je navelo da postane maskirani osvetnik. Ne. Reeves nas uvlači u priču sa već oformljenim likom i djelom Batmana, koji je postao strah i trepet svih kriminalaca u Gotham Cityju. Zajedno sa policijskim poručnikom Gordonom (Jeffrey Wright), Batman sarađuje na rješavanju zagonetki manijakalnog serijskog ubice Riddlera (Paul Dano) čije su mete “pokvareni“ gradski službenici, gradonačelnik (Rupert Penry-James), državni tužitelj (Peter Sarsgaard)... Sve ukazuje na još veću zavjeru od one koja je posrijedi, a konačno razrješenje će biti nimalo očekivano.

Reeves je napučio Batmanov Gotham sa šarolikom lepezom kriminalaca, krenuvši od lika Penguina (neprepoznatljivo transformisani Colin Farrell), spretne kradljivice Seline Kyle a.k.a. Catwoman (Zoë Kravitz), i mafijaškog bosa Carminea Falconea (John Turturro). Naravno, uz Brucea Waynea (Pattinson) je njegov vjerni batler Alfred (Andy Serkis), koji i sam krije tajnu.

The Batman nipošto nije ni nalik današnjoj standardnoj matrici superherojskih filmova. Naviknutim na Marvelove ništa-se-ne-vidi-ali-je-sve-brzo-i-šareno stripovske superherojske storije, Reevesov The Batman će izgledati (i sigurno biti) odveć mračan i turoban. U tolikoj mjeri koliko su (svi) prijašnji filmovi o Batmanu, Burtonovi, Nolanovi i Snyderovi, svaki od njih na svoj način, prikazali Mračnog vitzeza, Reeves je otišao korak dalje i načinio ga najrealističnijim Batmanom ikad.

Objavljeno u bh. nezavisnom dnevniku Oslobođenje
Prethodna
The Tender Bar: Ben Affleck u ulozi karijere
Sljedeća
The Desperate Hour: Neuspjeli filmski eksperiment