Piše: Nino Romić
Pred nama je vrelo ljeto – govoreći bukvalno u meterološkom smislu, ali i u prenesenom. Spas od vrelina u kino-dvoranama će pronaći gledatelji, ali producenti i šefovi studija će se znojiti sve do konca tog mjeseca, čekajući da vide koliko će uspješna biti ljetna sezona nakon sporog i turobnog početka godine. Rasporedom izlazaka u sedmom mjesecu vladaju dva naslova – Superman u režiji Jamesa Gunna, te The Fantastic Four: First Steps. Na prvi pogled se čini kao da smo se vratili pet do deset godina u prošlost, pošto superherojski filmovi ponovo preuzimaju čelna mjesta u ponudi kino-dvorana. Gdje se sada naizgled drevna prošlost i neposredna budućnost razlikuju, pak, jeste sentiment publike.
Marvel Studios, koji stoji iza The Fantastic Four: First Steps, već pet godina zaredom niza finansijska razočarenja u obliku četvrte i pete faze svog filmskog univerzuma, nekadašnjeg stuba ponude kino-dvorana širom svijeta. Sa časnim izuzetkom Deadpool & Wolverine, Marvel u petoj fazi nije imao nijedan neosporan hit, ništa što bi animiralo publiku kao u slavnim danima treće faze, kada se činilo da Marvel može plasirati bilo šta u kina i zaraditi milijardu dolara. Div se ljulja, a pod njim drhti i cijela američka filmska industrija.
Sa suprotne strane superherojskog svemira imamo DC Studios i Gunnov Superman. Ovdje je riječ o trećem pokušaju lansiranja filmske franšize sa jednim od najpoznatijih likova popularne kulture u dvije decenije. DC-ju i Warner Brosu nije pošlo za rukom da to učini sa Superman Returns iz 2006. u režiji Bryana Singera i 2013. sa Man of Steel u režiji Zacka Snydera, tako da se studio nada da će treća sreća doći sa Gunnovim filmom. Stvari su lošije u DC-jevom taboru. Dok se Marvel suočava sa prelaskom iz zlatnog u bronzano doba, DC nikada nije doživio niz od nekoliko godina, ili barem nekoliko uzastopnih filmova, koji bi se mogao nazvati zlatnim dobom. Marvel je imao period od 11 godina (2008. s Iron Man do 2019. sa Avengers: Endgame) kojima se može pohvaliti. Uspjesi DC-ja bili su raštrkani, sporadični i nisu puštali duboke korijene.
Gledajući sa tog gledišta, DC sa Supermanom stavlja više žetona uz svoje karte. Marvel može igrati partiju i nakon Fantastic Four, držeći Avengers: Doomsday kao as u svom rukavu. Ali, postoji mogućnost da bi se loše igranje za DC moglo prenijeti i na Marvel, a potom i na industriju u cijelosti. Godina 2025. bi lako mogla biti prijelomna što se tiče blockbustera, na loš način. Američka filmska industrija se suočila u pet godina sa pandemijom, ekonomskom krizom i porastom inflacije, štrajkom dva velika holivudska sindikata i velikim požarom koji je zaustavio snimanje i prikazivanje filmova u Los Angelesu. Sistem u takvom položaju može podnijeti samo određenu količinu stresa prije pucanja.
Postoji nekoliko izglednih scenarija za Superman i Fantastic Four ovog ljeta. Ukoliko oba filma zaigraju uz osrednje rezulate, ili ako se jedan od dva filma pokaže konkurentnim, a drugi kao promašaj, onda filmska industrija u SAD-u može stisnuti zube, zategnuti pojas i nastaviti raditi po uobičajenom režimu još neko vrijeme. Isto važi u slučaju da se oba filma pokažu kao uspjeh, što bi ponajviše obradovalo kino-prikazivače. No, ukoliko bi oba filma podbacila na blagajnama, nastupio bi crn čas za tvornicu snova.
U trenutku pisanja ovih redova, premijere oba filma su vremenski udaljeni tri mjeseca, pa je teško govoriti o čvrstim predviđanjima zarade. Govoreći anegdotalno i oslanjajući se na prijem trailera i reakcija na društvenim mrežama, Gunnov Superman i The Fantastic Four imaju prilično jednake šanse za uspjeh. Marvel figurira istaknutije kod šire publike pri kupovini ulaznica, ali Superman kao lik ima snažniji brend. S druge strane, Gunnov film igra prvi (11. jula) tako da će stići pred svježu publiku. Bez obzira na kvalitetu DC-jevog superherojskog spektakla, The Fantastic Four bi mogao požnjati slamu umjesto žita ukoliko interes kod većeg broja gledatelja za superherojima opadne nakon premijere Supermana.
Producenti i šefovi Marvela, odnosno Disneyja te Warner Brosa bez sumnje očekuju zaradu za uvodni vikend iznad 100 miliona dolara. Manji iznos od onog sa devet znamenki za ljetni blockbuster – u najboljem dobu sezone! – predstavljao bi snažan udarac za oba studija, neovisno o njihovom finansijskom položaju. Opet, rizik je veći za Gunna i DC Studios, nego što je za Kevina Feigeja i Marvel. Ukoliko Superman ne poleti iz prvog skoka, sasvim je moguće da će rukovodstvo Warner Brosa razmotriti preustroj rasporeda na kojem su radili šefovi DC Studiosa, James Gunn i Peter Safran, čime bi njihov univerzum doživio preinaku i prije nego što je zaista imao priliku zaživjeti. Warner Brosov "as u rukavu" možda može biti The Batman: Part Two, nastavak filma Matta Reevesa sa Robertom Pattinsonom pod plaštom i kapuljačom Batmana. Taj film je trenutno na čekanju, dok rukovodstvo studija promišlja o sudbini Gunnovog filmskog univerzuma.
Gunnov Superman stiže pred gledatelje 11. jula, a The Fantastic Four: First Steps 25. jula, a do kraja tog mjeseca bismo trebali imati jasniju sliku budućnosti superherojskih filmova kao predvodnika repertoara kino-dvorana.