Snimljen kratki film “(X-MEN)“ u režiji Seada Vegare

Snimljen kratki film “(X-MEN)“ u režiji Seada Vegare

Piše: Nisad Selimović

Na lokaciji u sarajevskom naselju Grbavica nedavno je završeno snimanje kratko igranog filma (X-MEN). Film je nastao u produkciji Udruženja Realstage Sarajevo u vlasništvu producenta Ishaka Jalimama, u izvršnoj produkciji Kristine Jeličanin, a prema scenariju i u režiji Seada Vegare. Scenarij za kratkometražni igrani film (X-MEN) predstavlja izdvojeni segment iz scenarija za dugometražni film “Srce subotnje večeri“, čiji je autor također Vegara. Riječ je o kratkometražnoj komediji smještenoj u “neka ne baš tako davna vremena“ kada su postojale videoteke kao oaze mira i spokoja istinskih filmofila. Priča je to u kojoj se susrećemo sa četvoricom likova, dva videotekara i dvije mušterije, koji za kratko vrijeme odaju počast Quentinu Tarantinu, ali i onome što Martin Scorsese naziva “vožnjama u luna-parkovima“ – stripovskim filmovima.

Foto: Vanja Čerimagić

„Dan bez smijeha je protraćen dan, šale na svoj ili tuđi račun. Od te ideje polazi premisa kratkometražnog filma “(X-MEN)“, koji je baziran na parcijalno istinitom događaju, a u svojoj srži je komedija situacije sa jasno izdefinisanim karakterima, koje su upotpunili uvjerljive glumačke performanse mladih bh. glumaca, Jasenko Pašić, Edin Avdagić, Igor Skvarica i Ernad Prnjavorac“, objašnjava reditelj/scenarista Sead Vegara.

Foto: Vanja Čerimagić

Dvojica videotekara jednog poslijepodneva svjedoče naprasitom ponašanju jedne mušterije, koju će na sebi svojstven način, obojica “filmski obrazovati“, samo da bi se jedan od njih dvojice, videotekar koji voli jasne, čvrste, “prave filmove“, pokazati kao nezunalica kada je u pitanju tada (a i sada duboko ukorijenjen) holivudski trend snimanja “stripovskih filmova“. S obzirom na tematiku i vremenski period u kojem se odvija radnja, u periodu između 2005. i 2008. godine, najplodnije vrijeme za videotekarsku branšu, kratkometražni film (X-MEN) snimljen je u crno-bijeloj fotografiji (direktor fotografije je Amel Đikoli, kostimografkinja Lejla Hodžić), time odavajući počast samim, ne baš tako davnim vremenima, ali i dugometražnom ostvarenju Kevina Smitha Clerks (Trgovci, 1994).

„Produkcijski itekako izvodljiv, radnjom smješten u prostor videoteke – lokacija koja postoji samo na još jednom mjestu u Sarajevu, prava pravcata videoteka, koja doduše ne radi, savršeno je poslužila kao set za film. Autentična lokacija, originalna ideja, sposobna glumačka i produkcijska ekipa, bez sumnje je poslužila svojoj svrsi, a ta je stvaranje toliko u današnjem (filmskom) svijetu neophodne komedije“, istakao je producent Jalimam.

Foto: Vanja Čerimagić

U produkcijskom timu filma su još asistenti kamere Faris Avdić i Hana Elezović; za zvuk je bio zadužen Muhamed Bajramović, skripterka je bila Emina Zubčević, gaffer Armis Bećirević, te Almir Zoletić, Aldin Arnautović i Anel Drnda. Ono što slijedi jeste postprodukcija, montaža, obrada zvuka i kolor korekcije. Snimanje filma je podržala Fondacija za kinematografiju Sarajevo. (X-MEN) bi mogao ugledati svjetlo dana, tj. mrak kino-dvorana na 28. Sarajevo Film Festivalu.  

Prehodna
Obavezno filmsko štivo: Najočekivaniji filmovi u martu
Sljedeća
Filmski profil vol. 3: Tri decenije Batmana na velikom platnu