Sedam filmova Takmičarskog programa festivala Karlovy Vary 2017.

Sedam filmova Takmičarskog programa festivala Karlovy Vary 2017.

Priredio: Braco Kartal

Međunarodni festival u Karlovim Varima jedan je od najstarijih i najprestižnijih evropskih filmskih festivala na kojem se prikaže preko 200 novih filmskih naslova. U nastavku vam predstavljamo sedam filmova koji se trenutno prikazuju u sklopu Takmičarskog programa festivala koji se ove godine održava od 30. juna do 8. jula.

Arrhythmia

Komedija/drama u režiji nagrađivanog ruskog producenta, režisera i scenariste Borisa Khlebnikova, poznatog po avanturističkoj romantičnoj drami Koktebel (2003), romantičnoj komediji Free Floating (2006), komedija drami Poka noch ne razluchit (2012) i drami A Long and Happy Life iz 2013. Za scenario je zaslužna Natalya Meshchaninova, scenaristkinja filmova Another YearKombinat 'Nadezhda'. Donosi priču o talentovanom mladom bolničaru koji je zahvaljujući svojoj aroganciji i tvrdoglavosti uspio uništiti i privatni i poslovni život.

Oleg (Alexander Yatsenko) je mladi nadareni bolničar na pragu tridesetih koji voli filozofirati kada je posao u pitanju, a svaku svoju frustraciju prouzrokovanu svakodnevnim smrtnim i hitnim slučajevima liječi alkoholom. Njegova supruga Katya (Irina Gorbacheva) radi u bolničkom odjelu za hitne slučajeve. Iako voli Olega, njeno strpljenje se lagano bliži kraju jer smatra da se Oleg više brine o svojim pacijentima nego o njoj samoj, te da ima problema sa pićem. Kada mu posredstvom SMS poruke najavi razvod, Oleg misli da se radi o šali sve dok se ne vrati u njihov mali stan...

Khlebnikov je jedan od trenutno najzanimljivijih režisera današnje ruske kinematografije preciznog režiserskog stila. Kroz ovaj film vjerno preslikava brojne specifičnosti moderne Rusije i donosi suptilnu kritiku ruske vlade. Film Arrhythmia rađen je u rusko-finsko-njemačkoj koprodukciji, a na području Rusije će biti objavljen 27. septembra.

Khibula

Drama u režiji višestruko nagrađivanog gruzijskog režisera, scenariste i producenta Georgea Ovashvilija, poznatog po drami Gagma napiri (2009) i nagrađivanoj ratnoj drami Corn Island iz 2014. Rađena je prema scenariju kojeg su zajednički napisali režiser filma i iranski glumac i scenarist Roelof Jan Minneboo. Donosi priču o prvom demokratski izabranom predsjedniku nezavisne Gruzije koji je nekoliko mjeseci nakon imenovanja bio svrgnut u vojnom puču. Nakon toga je postao bjegunac koji se sa skupinom svojih odanih vojnika uputio ka planinama Kavkaza kako bi se ponovo okupio sa svojim pristašama. Njegova smrt ostala je obavijena velom tajne. U glavnim ulogama se pojavljuju Hossein Mahjoob, Kishvard Manvelishvili, Nodar Dzidziguri i Zurab Antelava

Birds Are Singing in Kigali (Ptaki śpiewają w Kigali)

Ostvarenje preminulog poljskog režisera Krzysztofa Krauzea kojeg je dovršila njegova supruga Joanna KosKrauze. Prati orintologistkinju Annu koja se zadesila u Ruandi u vrijeme kada je u ovoj zemlji počinjen genocid nad manjinskim Tutsijima. Anna je tom prilikom uspjela spasiti kćerku svog lokalnog kolege čija je kompletna porodica pobijena, te je sa sobom odvela u Poljsku. Traume koje su doživjele su im onemogućavale da u Poljskoj pronađu duševni mir, pa su se nakon nekog vremena zajedno vratile u Ruandu. U glavnim ulogama se pojavljuju Jowita Budnik i Eliane Umuhire.

Litle Crusader (Krizácek)

Historijska drama rađena u češko-slovačko-italijanskoj koprodukciji.

Jednog ljetnjeg dana mali Jan, jedini potomak viteza Bořeka (Karel Roden), bježi od kuće u potrazi za Svetom zemljom. Njegova samoća i mučnina dok se spotiče na korijenje stabala i nastojanje da nadvlada svoj strah od mraka njegov život ubrzo pretvara u uzbudljivu avanturu. Njegov otac kreće za njim u potragu, ali čini se da sreća nije na njegovoj strani. Iako susreće ljude koji su vidjeli dječaka, na pravo mjesto uvijek dolazi kasno. Bořek postepeno postaje očajan, njegove misli su konfuzne, a okolni krajolik postaje krajolik njegovog uma.

Šest godina nakon uspješnog debitantskog ostvarenja Osamdeset pisama, nagrađivani režiser, scenarist i producent Václav Kadrnka ponovo ispostavlja stilski dobro oblikovani film koji je u stvari prilagodba pjesme Jaroslava Vrchlika. Svojim štedljivim zapletom i formalnim uključivanjem tišine podstiče maštu gledaoca da se uključi u pjesničko filmsko hodočašće dok svjedoči dječakovim avanturama, prekinutom odnosu između oca i sina i obećanjima o iskupljenju. Osim Rodena, u filmu se u glavnim ulogama pojavljuju Aleš Bílík i Matouš John.

The Line (Čiara)

Adam Krajňák je glava porodice i šef skupine kriminalaca koja krijumčari cigarete preko slovačko-ukrajinske granice. U tom bliskom krugu igra vitalnu ulogu predvodnika koji se brine za sve i principijelnog i beskompromisnog vođu čija samouvjerenost i temperament mu služe u odlučujućim trenucima. Međutim, mirni suživot ovih međusobno povezanih svjetova ugrožava zabrinutost za budućnost nakon izgradnje vanjske granice Schengenske zone. Neuspjeh jednog od ilegalnih transporta pokreće nezaustavljivu lavinu posljedica koja prisiljava Krajňáka da preispita vlastite granice preko kojih do sada nije planirao prelaziti. Ostvarenje Peter Bebjaka uvodi zaraznu iskru u njegovu kriminalnu priču osiguravajući joj mnogo važniji status od puke filmske zabave. Krajnji rezultat je univerzalna ljudska priča postavljena u okruženje koje povezuje različite kulture, običaje i sudbine.

Corporate

Francuska triler drama, režiserski debi Nicolasa Silhola koji je inspirisan aktuelnom socio-ekonomskom situacijom u Francuskoj i njihovim zakonima o radu.

Odlučna, hladna i teška - riječi su koje najbolje opisuju 30-godišnju Emilie (Céline Sallette), beskompromisnu menadžerku koja radi za Esen, veliku multinacionalnu kompaniju iz Pariza. Učinit će sve kako bi zadovoljila svog šefa Stephanea (Lambert Wilson) - čovjeka koji vlada svojim odjelom za ljudske resurse mješavinom šarma i okrutnosti. Nije baš omiljena na poslu, a njena situacija se dodatno zakomplikuje kada jedan uposlenik kompanije, nakon što dobije otkaz, skoči sa vrha zgrade. Emilie i Stephane postaju predmet istrage koju sprovodi revnosna inspektorica za rad, Marie Borrel (Violaine Fumeau) i biće primorani suočiti se sa odgovornošću za svoj rad koji je doveo do moralne i duhovne bijede njihovih uposlenika.

Osim već pomenutih glumaca pojavljuju se i Colin Hansen koji portretira Emilijinog nezaposlenog britanskog supruga Charlija, Stéphane De GroodtAlice de Lencquesaing i dr. Donosi priču o kapitalističkoj strukturi koja se raspada pod pritiskom globaliziranih sistema banaka, međunarodnih investitora i mirovinskih fondova. 

More (Daha)

Četrnaestogodišnji Gaza (Hayat Van Eckživi s ocem Ahadom u malom gradu na obali Egejskog mora. Inteligentni mladić ima talent za učenje i želi nastaviti studij u prestižnoj školi u Istanbulu. Ali Ahad, koji je poznat u tom području kao prijevoznik voća i povrća, drukčije vidi budućnost svoga sina. On želi da mu Gaza pomaže u novom poslu - krijumčarenju izbjeglica koje  drži u ponižavajućim uslovima sve dok ih ne ne pošalje dalje na put. Svoja iskustva sa izbjeglicama lagano prenosi na Gazu. Je li moguće održati nevinost 14-godišnjeg dječaka u takvom okruženju?

Film je režiserski debi turskog glumca Onura Saylaka koji je utemeljen na popularnom istoimenom romanu Hakana Gündaya. Donosi uznemirujuće psihološko proučavanje transformacije jednog mladog dječaka pod uticajem mračne stvarnosti savremenog svijeta i onih koji ga okružuju.

Prehodna
Predstavljamo animirane filmove ovogodišnjeg NAFF-a
Sljedeća
Predstavljamo filmove 64. izdanja filmskog festivala u Puli