15. Ciklus španske kinematografije u Meeting Pointu

15. Ciklus španske kinematografije u Meeting Pointu

Petnaesti ciklus španske kinematografije održat će se u sarajevskom kinu Meeting Point od 24. do 28. novembra. Ulaz na sve projekcije je slobodan, a filmovi su titlovani na B/H/S i engleski jezik.

Program:

24.11. La Isla Minima (Najmanje ostrvo) - 2014

Višestruko nagrađivani kriminalistički triler u režiji Alberta Rodrigueza, poznatog po akciji Unit 7. Radnja filma smještena je u 1980. godinu, u doba političke tranzicije, kada se Španija nalazila negdje između diktature i demokratije. Dva detektiva suprotnih političkih stavova, Juan (Javier Gutierrez) i Pedro (Raul Arevalo), putuju iz Madrida ka zaboravljenom gradiću na jugu Španije kako bi istražili misteriozni nestanak dvije sestre tinejdžerke nakon lokalne fešte. Tokom potrage će morati da prevaziđu međusobne različtosti kako bi se suprostavili nemilosrdnom ubici za kojeg se ispostavlja da već godinama ubija tinejdžere u andaluzijskom regionu kraj rijeke Guadalquivir. Film donosi realni prikaz jedne izolirane lokalne zajednice unutar koje vlada nezadovoljstvo, siromaštvo i korumpirana policija. U glavnim ulogama se pojavljuju Raul Arevalo (Summer Rain), Antonio de la Torre (Cannibal, Unit 7), Javier Gutierrez (Crimen Ferpecto), Jesus Carroza i Jesus Castro.

25.11. Vivir es fácil con los ojos cerrados (Lako je živjeti zatvorenih očiju) - 2013

Višestruko nagrađivana nostalgična komedija/drama čija je radnja smještena u 1966. godinu. Prati Antonia (Javier Cámara), srednjovječnog neoženjenog učitelja opsjednutog Beatlesima, koji iz Albacete putuje ka Almeriji u nadi da će upoznati Johna Lennona. Putem pokupi dvoje autostopera-tinejdžera iz Madrida, šesnaestogodišnjeg Juana (Francesc Colomer) koji je pobjegao od kuće nakon što mu je otac prijetio da će ga ošišati radi Beatles frizure i nešto stariju Belen (Natalia de Molina) koja tvrdi da putuje kako bi posjetila majku. Po dolasku u prašnjavu Almeriju, Antonio preuzima odgovornost za tinejdžere. Film je režirao novelist, filmski režiser i scenarist David Trueba, poznat po akcionom kriminalističkom hitu Perdita Durango iz 1999.

26.11. Todos Están Muertos (Svi su mrtvi- 2014

Komedija/drama koja prati Lupe (Elena Anaya) koja nakon smrti svoga brata živi agorafobični život sa sinom tinejdžerom i praznovjernom majkom Meksikankom. Život joj se drastično mijenja kada  se njen preminuli brat pojavi na zabavi povodom Dana mrtvih. Film o smrti i ljubavi koji sa sobom donosi kombinaciju porodične tragedije, realnog prikaza porodičnog života, humora i fikcije. U ostalim ulogama pojavljuju se Angelica Aragon, Nahuel Perez Biscayart, Cristian Bernal, Patrick Criado, Macarena Garcia i Patricia Reyes Spindol, a za režiju i scenario zaslužna je Beatriz Sanchís (La Clase, Mi otra midad).

27.11. Calle Mayor (Glavna ulica) - 1956

Drama u režiji Juana Antonia Bardema u kojoj se u glavnoj ulozi pojavljuje Betsy Blair. Film počinje panoramskim prikazom grada kojeg anonimni narator opisuje kao bilo koji drugi normalni grad na svijetu. Nakon toga se kamera fokusira na glavnu gradsku raskrsnicu i gledaocima predstavlja Juana (José Suárez) i njegove prijatelje koji pripadaju lokalnoj srednjoj klasi. Juan i prijatelji dosadu izazvanu nedostatkom sadržaja krate ispijajući alkohol, pjevajući i smišljajući podvale usmjerene ka svojim sugrađanima. Njihova najnovija žrtva je pobožna 35-godišnja Isabel (Blair) koja je ostala bez oca, živi sa majkom i izgubila je svaku nadu da će se ikada udati i imati djecu. Juan i prijatelji smišljaju podlu igru: s obzirom da je najmlađi i najzgodniji, Juan će se pretvarati da je zaljubljen u Isabel. Nakon što se u Isabel probudi nada i bude presretna što joj se napokon neko udvara, Juan shvata da je otišao predaleko, ali nema hrabrosti da joj prizna istinu. Film je utemeljen na pozorišniom komadu "La señorita de Trévelez" preminulog Carlosa Arnicheza. Osvojio je FIPRESCI nagradu i postigao ogroman međunarodni uspjeh. Donosi nam mračni prikaz španskoga društva za vrijeme okrutne Francove vladavine, kao i prikaz novonastale srednje klase, te govori o društvenom otuđenju i želji za ljubavlju.

28.11. Planes Para Mañana (Planovi za sutra) - 2010

Drama koja predstavlja režiserski debi Juana Maciasa. Film donosi tri  priče o ženama. Prva priča prati hiperaktivnu 39-godišnju karijeristkinju Ines (Goya Toledo) koju iznenadi neočekivana trudnoća. Njen partner Alberto (Christophe Miraval) nagovara je da abortira, ali je Ines u nedoumici jer joj je ovo posljednja šansa da postane majka. Druga prati Bryana (Brendan Price) i Antoniu (Carme Elias) koji su nekada bili ljubavnici. S obzirom da je Antonia u monotonom i bezosjećajnom braku sa Ernestom (Pablo Vina), Bryan je poziva da sa njim započne novi život u Engleskoj. Finalna priča prati odnos između majke Marijane (Ana Labordeta) i njene nervozne kćerke Monice (Aura Garrido). Obje se skrivaju od nasilnog oca i supruga Julia (Jorge Bosch). Tri priče se na kraju stapaju u jednu koja dvije žene ostavlja u neizvjesnosti. Priče su upotpunjene gitarističkom muzikom i prikazima komunikacija posredstvom weba. Govore o roditeljstvu, profesionalnim očekivanjima i privatnim nesigurnostima.

   
Prethodna
"Mrtve ribe" otvaraju 10. Mostar Film Festival
Sljedeća
Gary Shore režira film o Emanuelu Nobelu