Spor oko licenciranja TV mreža u vlasništvu Disneyja doveo je do zamračenja kanala na YouTube TV-u, jednom od najvećih pružatelja kablovske televizije u Sjedinjenim Državama.
U nesretnom poretku moći, dva partnera imaju veliki uticaj na distribuciji linearne TV, što je pitanje licenciranja dovelo do funkcionalnog prekida suradnje između Google i Disneyja, nakon što je YouTube TV odbio uvjete licenciranja koje je postavio Disney za svoje kablovske mreže.
Google i YouTube TV su naznačili da je Disney postavio previsoku cijenu za prijenos svojih kanala. Dakako, Disney je u svom saopćenju za javnost prije nekog vremena izjavio da su njihovi zahtjevi sukladni sa onime što nude i prikladni u odnosu sa dogovorima koje Disney uživa sa drugim distributerima i pružateljima usluga.
Ono što je naročito bolno za Google jeste činjenica da Disney kontrolira prava na prijenos sportskog sadržaja, a YouTube TV je dugo bio jedini način da u SAD-u legalno pratite sport na pametnim uređajima, mimo aplikacija u izravnom vlasništvu raznih poslovnih subjekata koji imaju prava na distribuciju sportskog sadržaja. Igrom slučaja, Disney ima pozamašan udio tog tržišta pod svojom kontrolom, što im daje mogućnost diktiranja uslova, manje-više, po svojoj želji.
YouTube TV je od 1. novembra zamračio sve Disneyjeve kanale, što uključuje ABC i ESPN, dva važna kanala za praćenje sporta u SAD, dok Disney ne promijeni svoj stav oko licenciranja. Kako bi spriječio, ili barem umanjio negodovanje korisnika svoje usluge, Google od 9. novembra nudi poseban rabat na cijenu pretplate za korisnike koji se osjećaju uskraćeno odsustvom spomenutih kanala.
Posrijedi je sraz monopolista. Disney ima praktičan monopol nad sportskim sadržajem, koji se svojski trudi zaštititi u budućnosti, dok Google ima monopol pristupa novoj tehnologiji putem koje sve više gledatelja konzumira TV sadržaj.
TV signal je nekada stizao kutiju u središtu domaćinstva putem signala emitiranog i primljenog posredstvom antene, a potom kabla koji je nosio signal do aparata. Potom su se pojavili set-top boxovi koji su pružali dodatne mogućnosti, ali i oni su trenutno zamjenjeni pametnim televizorima, tabletima i mobitelima, koji ne primaju klasični TV signal uopće, već njegovu sasvim digitaliziranu verziju. Činjenica da TV signal u izuzetno razvijenim zemljama potput SAD-a sada putuje putem WiFi-ja ili 4G/5G mreža, poljuljala je stare kablovske mreže i distributere, kojima je sport ostao jedina prava stavka vrijedna spomena na svojoj ponudi.
Konačno, treba napomenuti da u godinama što dolaze, Google ima stvarnu prednost u samom YouTubeu. YouTubeTV je usluga koja košta 90 dolara mjesečno. "Obični" YouTube je besplatan, a sve više pripadnika novih generacija uopće ne prati tradicionalnu TV, već svoju zabavu pronalaze u sadržaju stvorenom odstrane drugih korisnika, sa kojima Google dijeli prihode od oglašavanja, bez ikakvog avansa za stvaranje spomenutog sadržaja.