Ford v Ferrari: Christian Bale za volanom GT40 Mark 1

Piše: Sead Vegara

Čudno je to kako vijesti iz svijeta filma nađu put do potencijalne publike i budućih konzumenata baš tih pokretnih slika. Prije pet – šest godina na nekom od filmskih internet portala najavljen je biografski film o Enzu Ferrariju i to u režiji perfekcioniste Michaela Manna (The Last Of The Mohicans, 1992), sa tada relativno svježim oskarovcem Christianom Baleom (The Fighter, 2010) u glavnoj ulozi. Slično igri u kojoj učestvuje grupa ljudi gdje plasirate informaciju u izvornom obliku jednoj osobi, a ona na uho prenese drugoj do sebe i tako sve ukrug i nazad do početnika, stigla je i vijest o Mannovom filmskom projektu o Ferrariju. Krenulo je sa Mannom kao rediteljem biopica o Ferrariju sa Baleom u naslovnoj ulozi da bi na kraju ispala biografska priča u režiji Jamesa Mangolda (Cop Land, 1997) o tome kako je američko-britanski dvojac, Carroll Shelby (Matt Damon) i Ken Miles (Christian Bale), uspio od Forda napraviti trkaće auto i pobijediti Ferrarijev tim na francuskoj 24-satnoj utrci Le Mans 1966. godine.To trkaće auto jeste GT40 Mark 1 kojim će Ford pobijediti i u naredne četri godine.

Izazivač: Le Mans '66.; režija: James Mangold; uloge: Matt Damon, Christian Bale, Caitriona Balfe, Tracy Letts, Josh Lucas, Jon Bernthal, Noah Jupe; 2019.

IMDb rejting: 8.0/10 Rotten Tomatoes rejting: 91%

Kada pročitate naslov filma, Ford v Ferrari, očekujete trke automobilima od kojih ćete se držati na ivici sjedalice u kinu. Ali, ne samo da dobijate fan-tas-ti-čno režirane sekvence utrka, koje nisu “ušminkavane“ CGI tretmanom toliko forsiranim u holivudskoj tvornici snova, već je Mangold i ostatak pozamašne filmske ekipe učinio da svi efekti budi snimljeni “u kameri“, baš poput starih dobrih filmova sa Jamesom Garnerom (Grand Prix, 1966) i Steveom McQueenom (Le Mans, 1970). Navodno, pomenute fillmske legende su sami bili za upravljačem vozila, baš kao što su i Bale i Damon uradili u Ford v Ferrari.

Film počinje sa Shelbyjevom pobjedom na Le Mansu nakon koje će se morati penzionisati kao vozač, zbog lošeg zdravstvenog stanja, i (p)ostati samo konstruktor vozila. Miles „živi“ za automobilizam, te je u stanju zatvorenih očiju i samo po zvuku razaznati koji je auto u pitanju. Vodi malu automehaničarsku radnju; izdržava suprugu (Caitriona Balfe) i sina (Noah Jupe), ali će naposljetku prihvatiti Shelbyjev prijedlog da od Forda naprave trkaći automobil. Dvojac će mnogo toga trebati žrtvovati da bi postigli savršenstvo kojim će poraziti Ferrarija, što samo od svojih saradnika u Fordovoj kompaniji, birokratskih špekulanata poput Leoa Beebeja (Josh Lucas), do na kraju same utrke u kojoj će Miles za volanom GT40 Mark 1 zanemariti taktiku i „igrati za raju“.

Scenaristički trio fantastikus Jez Butterworth, John-Henry Butterworth i Jason Keller zaslužan za zanimljivim detaljima ispisan scenarij uspio je u namjeri da u filmu u kojem je okosnica trka automobilima napravi temeljit portret dvojice individualaca. Naravno, Damon i Bale su i više nego uvjerljivi u svojim ulogama, dok Mangold gotovo savršeno orkestrira svakim dijelom filma, toliko dobro da trajanje filma od 152 minute uopšte ne doživite kao dugačko i sporo.

Prehodna
Midway: Prefabrikovani CGI u ruhu američkog ratnog B-filma
Sljedeća
Doctor Sleep: “Isijavanje“ na recept