Disney i Johansson na sudu zbog distribucije za "Black Widow"

Disney i Johansson na sudu zbog distribucije za "Black Widow"

O uspjehu i neuspjehu koji je ostvario najnoviji unos u Marvelov filmski univerzum, Black Widowgovorilo se dosta poslije premijere filma i rekordnog pada zarade između prvog i drugog vikenda. Ta rasprava prvo se vodila između box office prognostičara, onda se preselila u naslove i retke članaka medija u filmskoj industriji, a sada će možda preseliti u sudnicu.

Glavna zvijezda Black Widow, Scarlett Johansson pokrenula je tužbu protiv distributera i vlasnika filma, Disneyja. Srž tužbe, po navodima Johansson, jeste da je Disney oštetio finansijski uspjeh filma u kino-dvoranama istovremenim plasmanom na streaming servisu Disney+, te da je s time oštetio i samu Johansson.

Šteta učinjena Johansson, prema navodima tužbe, proizlazi iz kršenja ugovora koji zvijezda potpisala za snimanje filma, koji nije sadržavao okvir za plasiranje filma na streaming servis istovremeno sa igranjem u kinima. Naravno, Black Widow je sa realizacijom započeo 2019, a ugovor je možda sročen i mjesecima ranije - u oba slučaja prije izbijanja pandemije i suštinske promjene u modelu distribucije filmova.

Odgovor iz pravne službe Disneyja je stigao gotovo odmah poslije izbijanja vijesti:

Tužba uopće nije osnovana, te je naročito tužna i potresna u sjeni užasnih i dugotrajnih učinaka pandemije COVID-19. Disney je u cijelosti postupao u skladu sa ugovorom gđe. Johansson. Dalje, izlazak "Black Widow" na Disney+ sa dodatnom naplatom je značajno uvećao njenu mogućnost ostvarivanja dodatne kompenzacije i povrh 20 miliona dolara koje je do danas primila.

Podsjetimo se da glumci, glumice, režiseri i producenti dobijaju postotak zarade koju film ostvari na blagajnama kino-dvorana koji im je zajamčen okvirnim ugovorom koji reguliraju tri velika ceha filmske industrije. Ista obavezna marža ne postoji u slučaju streamovanja filma, što studiju da je mogućnost da sa partnerima sastavi ugovor po vlastitom standardu.

Tužba je podnijeta pred Višim sudom u Los Angelesu, koji će uskoro razmatrati pravne osnove podneska.

Okvir za monetizaciju streamovanja filmova, naročito onih koji stižu istovremeno sa izlaskom u kino-dvoranama, postao je kamen spoticanja na relaciji studija kao finansijera te glumaca, producenata, produkcijskih kuća i režisera kao kreativnih partnera. U spor su uključeni i cehovi, koji okupljaju ogromnu većinu osoba u potonjoj grupi.

Prethodna
56 učesnika izabrano za Talents Sarajevo 2021
Sljedeća
27. SFF: Žiri i selekcija Takmičarskog programa – kratki film