Collateral Beauty/Live By Night: Hollywood ili propast III

Piše: Sead Vegara

Zašto idete u kino? Da biste pobjegli od stvarnosti na par sati, zaboravili na probleme svakodnevnice, opustili se, pod uslovom da ne gledate horor, i predali se magiji pokretnih slika? Ili vam je kino samo još jedna lokacija na kojoj se možete socijalizirati pri čemu (opravdano) zaslužujete oštre poglede, ućutkivanja i verbalne napade ljudi koji su došli da bi uživali u filmu? Bilo kako bilo, odlazak u “hramove sedme umjetnosti“ je ritual koji ogromna većina ljudi praktikuje i to gotovo na redovnoj bazi posjećujući kina svake sedmice. Potpisniku ovih redova to je “posao“ i zvuči bajkovito kada mi kažu: „Ma šta te briga. Ideš u kino svake sedmice. Gledaš šta hoćeš i pišeš šta hoćeš i još si plaćen za to“. Nećemo o novcu, ali kako je usvojena politika Kinematografskih ovisnika da vam preporuče nešto što bi bilo vrijedno gledanja i investicije slobodnog vremena posljednjih mjesec i više je bilo veoma zadovoljavajuće, samo smo sada u problemima. Tih mjesec i više repertoar se “izbirikao“ i moglo se pronaći filmova za preporuku, dok je sada mrka kapa. Tako da je naslov ovog teksta po treći put u historiji  „Hollywood ili propast“.

Skrivena ljepota; režija: David Frankel; uloge: Will Smith, Hellen Mirren, Edward Norton, Kate Winslet, Michael Pena, Jacob Lartimore, Keira Knightley; 2016.

IMDb rejting: 6.6/10

Rotten Tomatoes rejting: 12%

Zakon noći; režija: Ben Affleck; uloge: Ben Affleck, Elle Fanning, Chris Cooper, Brendan Gleeson, Sienna Miller, Zoe Saldana; 2016.

IMDb rejting: 6.8/10

Rotten Tomatoes rejting: 34%

Filmovi koji se trenutačno nude na kino-repertoaru, a koje je vaš omiljeni kinematografski ovisnik konzumirao u posljednju sedmicu dva su ostvarenja koja su po svim parametrima imala predispozicije za izdvajanje od ostatka ponude. Suvišno je govoriti o ocjenama na istaknutim web stranicama koje daju, prva ocjene obične raje (IMDb), a druga kritičara (Rotten Tomatoes), jer i jedna i druga su totalno različite. Na IMDb-u ocjena može biti 8.0, dok su isti film na Rotten Tomatoesu kritičari “sahranili“. I suprotno, što je češći slučaj jer svi vrlo dobro znamo kako kritičari vole da ih film natjera na sagledavanje aspekata filma koji kriju “krijumčarenu“ umjetnost, dok je obični puk, tj. raja samo za hljeba i igara. Opet, sve ocjene svijeta sa svih mogućih profesionalnih i svih ostalih web portala, novina, magazina, mišljenja inih kritičara o filmu koji ste se nameračili gledati (pa tako i ovo moje, jer tuđe mišljenje je ipak samo tuđe mišljenje) uzmite sa rezervom.

Filmovi o kojiima se već evo par paragrafa otimam da pišem su Collateral Beauty (Skrivena ljepota) i Live By Night (Zakon noći). Oba su bila sa predispozicijama za kvalitetna ostvarenja. I jedan i drugi imaju reditelje oskarovce (David Frankel i Ben Affleck), odlične scenariste (Allan Loeb i Ben Affleck), dobru raspodjelu uloga (Ed Norton, Kate Winslet, Helen Mirren u prvom, Brendan Gleeson, Elle Fanning, Chris Cooper u drugom), ali i jedan i drugi su podbacili. Lako je govoriti o negativnostima, ali pronaći nešto pozitivno i lijepo je uvijek izazov. Ali kada je film toliko loš onda se i ne možete suzdržati da ga “ne oblatite“.

Skrivena ljepota je sve samo ne lijep film. Ono što vas namami ili odbije da pogledate film u većini slučajeva je trailer. Upravo je trailer taj koji Skrivenu ljepotu frazira u sami naslov. Sva ljepota tog filma skrivena je u traileru. Lik kojeg u filmu portretira Will Smith je do prije tri godine vodio uspješan biznis. Kada mu je kćerka umrla povukao se u sebe i doveo firmu pred kolaps. Njegovi bliski saradnici i prijatelji (Winslet, Norton, Michael Pena) zabrinuti za njega (i svoje guzice) unajme privatnu istražiteljicu koja dođe u posjed pisama koje je on napisao Ljubavi, Smrti i Vremenu. (Ako nastavite dalje čitati upropastićete sebi “užitak“ gledanja filma, jer sljeduje masovno spoiliranje.) Odluče se da unajme glumce koji će impersonirati Smrt, Ljubav i Vrijeme kako bi istjerali prijatelja iz čamotinje u kojoj živi i pri tome ga snimili kako razgovara sa svim tim likovima da bi ih poslije, nakon postignutog željnog efekta, a taj je isprovocirana žestoka rekacija Willovog lika, digitalno uklonili sa snimaka. Tako igrajući na tu kartu i prikazjući mu snimke na kojima on “govori u prazan vazduh“ i izvodi bijesne gliste ubjeđuju ga da je totalno “odlijepio“. Namjera im uspijeva i on potpisuje dokumente kojima omogućava prodaju (i spas) firme. I još samo jedan napomena. Unajmljeni glumci će shodno svom liku imati i “zadaću“ da njegovim prijateljima rješavaju probleme od životne važnosti. Bljuc. Šteta dobrih glumaca, sem njih par (Helen Mirren koja portretira Smrt i mladi, kako prikladno, Jacob Latimor koji portretira Vrijeme), Will Smith nikad i nije bio neki glumac, da se ne lažemo, ali posjeduje određenu harizmu, ovdje je bukvalno očajno odglumio (na stranu što treba da bude očajan i u patnji već vam je sama patnja posmatrati ga); scenarij je i imao potencijala da nije skliznuo u totalni moralni ambis, režija stereotipna. Sva ljepota Skrivene ljepote sakrivena je u traileru.

Zakon noći Bena Afflecka iako znalački zanatski režiran, solidno napisan i odglumljen nekako odaje utisak da je Affleck zagrizao prevelik zalogaj. Svojevrsni neo noir, priča smještena u dvadesete godine u Americi za vrijeme prohibicije, za film je adaptirana iz književnog predloška Dennisa Lehanea autora novela „Mystic River“ i „Shutter Island“ po kojima su snimljeni istoimeni (odlični) filmovi. Zakon noći je daleko od odličnog, tek solidna celuloidna priča koja je na fonu izvrsnog prijašnjeg Affleckovog producentskog-rediteljskog-scenarističkog-glumačkog ostvarenja The Town (Grad lopova). I ovdje je on gangster mekog srca koji će istjerati mak na konac uz mnoge peripetije naravno, te će svakako biti kažnjen od vrle ruke sudbine.

Sve u svemu, prijedlog Kinematografskih ovisnika za ovu sedmicu je gledanje nekog klasika kojeg ste pogledali već milion puta, ali koji vam može izmamiti smiješak na lice i pružiti vam istinski bijeg od stvarnosti.

Objavljeno u bh. nezavisnom dnevniku Oslobođenje
Prehodna
La La Land: Usudite se da sanjate i snovi će biti java
Sljedeća
A Monster Calls: Mireći se sa neminovnom smrću majke