4. AJB DOC: "Faith i Branko" - Brak i muzika

Piše: Nino Romić

Poslije službenog otvaranja 4. AJB DOC Film Festivala sa svečanom ceremonijom, Festival je i praktično otvoren sa prikazivanjem prvog unosa Takmičarskog programa, Faith and Branko. Kao i sva ostala djela u Takmičarskom programu, ostvarenje Catherine Harte je gledateljima predočeno u TV cut formatu, odnosno u trajanju prikladnom za eter televizijskog programa.

Harte gledateljima predstavlja neobičnu priču o naslovnom paru, Engleskinji Faith i Branku iz Valjeva. Iako dolaze iz dva vrlo različita podneblja, kako geografski, tako i po pitanju kulture, oboje gaje ljubav prema muzici, naročito prema izvođenju uživo. Branko vlada gudalom i četirima žicama violine, a Faith zgodno uparuje frulu i harmoniku, potpisni instrument balkanske narodne muzike.

Baš je narodna muzika i njeno izvođenje uživo glavna nit Faith and Branko, koja nudi jedinstven pogled na ovaj muzički pravac, kao i na kulturu koja je srasla sa njom. Pogled je onaj stranca, odnosno strankinje, u ovom slučaju – Faith, koja boravi u Valjevu kao gošća karizmatičnog Branka, lokalnog violiniste, koji će postati i njen suprug.

Romantičan uvod u jedan dokumentarni rad, bez sumnje, ali istovremeno i uvod u tihi sudar kultura između mladenaca u ranim danima njihovog braka. Faith ipak dolazi iz kulture koja je strana njenoj tazbini, koliko je i njihova čudna i čudesna njoj.

Harte potom prati par i Brankovu najužu porodicu u ključnom trenutku – njegovom odlasku od kuće, gdje se ponovo očitavaju razlike između dva svijeta iz kojih mladenci dolaze. Sustigavši par u Engleskoj, Harte bilježi promjenu njihovih uloga i Brankove reakcije na stranu zemlju i pojave u njoj.

Leitmotiv filma ipak jeste susretanje sa promjenama u životu i stvaranje novog, drugačijeg pogleda na sam život, a Harte se trudi da Faith and Branko ostane neutralan po pitanju ishoda velikih promjena u životu, ali po pitanju granice između Faith i Branka kao izvođača i bračnih drugova, koliko je to moguće u ovom slučaju.

Priča je bez sumnje fascinantna, dokazujući da je život ponekad bolji u pisanju zapleta i zaokreta od scenarista.

Prethodna
Bato: Ne trebamo se brinuti za budućnost bh. kinematografije
Sljedeća
4. AJB DOC: "Pisar novih stećaka" - Novi majstor starog zanata