Pogled u prošlost

Pogled u prošlost: Poolhall Junkies

Piše: Sead Vegara Jedan od filmova koji vape za ponovnim gledanjem, barem kada je potpisnik ovih redova u pitanju, bio je i film Poolhall Junkies, iz ne baš tako davne 2002. Iskreno, nije riječ o velikom filmu, niti nekom umjetničkom dostignuću, već jednostavno filmu urađenom s namjerom da se gledaoci zabave, što je na početku i bio smisao filma.

Pogled u prošlost: “Shakespeare In Love“

Piše: Marko Njegić Priča koja otkriva genezu "Romea i Julije" vraća nas u London 1593., u "zlatne dane" elizabetinskog teatra, kad William Shakespeare (solidni Joseph Fiennes, Ralphov brat) još nije bio toliko uspješan, ni blizu kao Christopher Marlowe (Rupert Everett). Ipak, talent mladog pisca/dramatičara je prepoznat i Philip Henslowe (uvijek dobri Geoffrey Rush), vlasnik kazališta "Rose", čeka njegov "divan novi komad". 

Pogled u prošlost: "Annie Hall"

Piše: Marko Njegić Allenov film bolje je ostario od Lucasova tehnološkog čudesa zato što se ponajprije oslanjao na živopisne likove i njihove (danas jednako aktualne) suvremene neuroze zamrznute u konverzacijskoj vječnosti. I dalje režijski, scenaristički i glumački svjež i britak, film kao da dolazi iz neke daleke galaksije celuloidnog postmodernizma. 

Pogled u prošlost: “My Blueberry Nights“

Piše: Sead Vegara Podijeljen na tri dijela, priče o ovisnosti o ljubavi, ljubavi i alkoholu, ljubavi i kockanju, film Noći boje borovnice prvo je filmsko ostvarenje Wong Kar-Waia na engleskom jeziku u kojem je uspio zadržati svoj umjetnički integritet i naročit vizuelni stil, a ujedno i prvo filmsko iskustvo dražesne Nore Jones.

Pogled u prošlost: ”The Dark Knight”

Piše: Marko Njegić Redatelj Christopher Nolan načas je s leđa kadrirao Jokera, jednog od pljačkaša, kako drži masku klauna u lijevoj ruci, a onda prepustio ostalim lopovima da pričaju o njemu, pumpajući njegov lik i djelo. "Znam zašto ga zovu Joker. Zašto? Čuo sam da se šminka. Šminka? Da, da plaši ljude. Znaš, ratne boje..." 

Pogled u prošlost: “Volver“

Piše: Sead Vegara Gotovo niko od evropskih filmaša ne režira ženske likove kao Pedro Almodóvar. Njegovi ženski likovi su čvrsti i hrabri ujednom, i isto toliko fragilni i povučeni kada to trebaju da budu. Pažljivo nijansiranje njihovih karakternih osobina kroz situacije i fabulu u filmu čini tako lako i opušteno da jednostavno kada god da se uključite u film znaćete da ga režira španski majstor pokretnih slika Pedro Almodóvar.

Pogled u prošlost: “As Good As It Gets“

Piše: Sead Vegara Zauvijek trebamo biti zahvalni Jamesu L. Brooksu što je svojim filmom, bar kada je autor ovog teksta u pitanju, stvorio neku vrstu ovisnosti i želje za gledanjem ponovo i iznova. Naposljetku, to je bezopasna potreba, lako zadovoljena, i istinu govoreći, malo je takvih na svijetu.                                                        

Pogled u prošlost: “One Fine Day“

Piše: Sead Vegara Baš poput staromodnih crno-bijelih komedija na tragu Billyja Wildera (Sabrina, 1954, The Apartment, 1960), film Jednog lijepog dana u režiji Michaela Hoffmana svojom ljepotom i jednostavnošću popraviće vam dan, ma kako da je ružan i dosadan bio.