Nosferatu

“Nosferatu“ i “Psycho“ u posjeti C.G. Jungu

Piše: Lejla Panjeta Nosferatu predstavlja duh straha i neizvjesnosti. Likovi se ne bore samo sa doslovnim vampirom, već i sa svojim unutrašnjim tjeskobama. Sjena se manifestuje u njihovom strahu od nepoznatog, posebno predstavljenog kugom koju Orlok donosi sa sobom dok uništava grad Wisborg. U tom smislu, Murnauov film služi kao alegorija za kolektivnu psihu društva koje se bori sa posljedicama rata i prijetećom bolesti.

Sjena u kinematografiji

Piše: Lejla Panjeta Napredak tehnologije, posebno u kinematografiji, omogućio je filmskim stvaraocima da prošire svoje kreativne mogućnosti. Kraj 20. i početak 21. vijeka svjedočili su inovacijama u digitalnom filmskom stvaranju, omogućavajući umjetnicima da manipulišu svjetlom i sjenom na neviđene načine.

“Vampir na filmu“ u džepnom izdanju

Piše: Sead Vegara Kada bi knjižica Vampir na filmu Lejle Panjete bila kakva delicija, svakako bi se mogla uporediti sa slasnom princez krofnom: predgovor (Jesenka Rešidović) i pogovor (Mea Kundurović) kao prhka kora, dok sve između predstavlja slatki žuti krem i ukusni bijeli šlag.

Čudovište iz svih kultura “Nosferatu“ (1922, 1979, 2024) vol. 2

Piše: Lejla Panjeta Nosferatu iz 2024. može poslužiti kao priča upozorenja za buduće adaptacije, što ukazuje da vizuelni sjaj i savremene digitalne tehnike, upotreba CGI-a i AI-a ne mogu zamijeniti osnovne elemente koji definiraju efikasnu režiju i narativne tokove. Ovaj film se predstavlja kao značajna studija složenosti prilagođavanja klasika unutar horor žanra. Definitivno ne spada u saosjećajni, niti erotski ciklus filmova o vampirima, ali ne donosi nikakvu novu žanrovsku karakteristiku da bi mogao otpočeti svoj ciklus. 

Čudovište iz svih kultura “Nosferatu“ (1922, 1979, 2024) vol. 1

Piše: Lejla Panjeta Arhetipski uzorci u temama seksa i smrti kroz taboo priču o vampirima sigurnosno su uvezani u grešno zadovoljstvo, a drušveno i individualno neprihvatljivo ponašanje je projicirano na čudovište. Vampiri predstavljaju našu najveću slabost, jer oživljavaju priču o ljubavi i mržnji i ispunjavanju sopstvenog zadovoljstva, bez imalo obzira prema društvu ili instinktima.