Braća Lumiere

Le Prince: Otac filmske umjetnosti za masovnu zabavu, vol.1

Piše: Lejla Panjeta Prvu kameru sa šesnaest leća patentirao je u SAD-u i u Francuskoj u 1886. godini Louis Le Prince. Kamera sa jednim objektivom patentirana je 1888. godine u Velikoj Britaniji, a projektor sa jednom lećom godinu dana kasnije napravljen je u Leedsu, ali nije zvanično patentiran.

Mit totalnog filma, vol. 2

Piše: Vesko Kadić U ovom uratku suočili smo se s dva stava kada je u pitanju totalni film: 1. “bazenovski“ koji pod ovom paradigmom smatra da on treba da da potpunu iluziju života, 2. “antibazenovski“ koji ima drugi princip: iluzija da, ali kao negiranje sličnosti s realnim, tj. stvarnim svijetom. Film kao sinteza ostalih umjetnosti svoj medij gradi na trima ravnima: pokretnoj slici, govornoj riječi i glazbenom tonu. 

Mit totalnog filma, vol. 1

Piše: Vesko Kadić Netko je rekao: “Što više gledam filmove sve manje znam što je to film“. (Da li je pravi filmski prizor onaj kada Chaplin nudeći slijepoj djevojci, bez ijedne izgovorene riječi, cvijet kao simbol svog osjećanja, ili scena u kojoj se mladić udvara djevojci izgovarajući „tisuću“ riječi kako je voli čini prizor dostojan pravom filmu, ili se pravi film može tumačiti i u apstraktnoj igri raznih predmeta što je bilo vidljivo u eksperimentalnim Richterovim filmovima?)