Tomb Raider: Sve je isto, samo Angeline nema

Piše: Sanita Bajramović

Akciono-avanturistička kompjuterska igra Tomb Raider obradovala nas je sada već davne 1997. Pet godina poslije opet smo se radovali – filmski studio Paramount je od kreatora igre, tvrtke Eidos, otkupio prava na ekranizaciju i Lara se preselila na velike ekrane pod rediteljskom palicom solidnog zanatlije Simona Westa i skromnim profitom od nekih 100-njak miliona dolara.  Arheologinju koja istražuje izgubljene artefakte i ruine i usput mlati bjelosvjetski ološ utjelovila je Angelina Jolie. Kritika nije bila oduševljena dok su reakcije publike bile umjereno pozitivne.  Jan de Bont 2003. snima nastavak Lara Croft – The Craddle of Life koji je značajno podbacio u odnosu na prvijenac i za neko vrijeme upokojio Laru na filmu. No kako je Hollywood jedna velika ciklična vrtnja, početkom 2018. svjedočili smo Larinom uskrsnuću u tijelu danske oskarovke Alicije Vikander. Da li se ovoga puta iko radovao? Pa izgleda da jeste!

Tomb Raider; režija: Roar Uthaug; uloge: Alicia Vikander, Walton Goggins, Dominic West; 2018.

IMDb rejting: 6.8/10

Rotten Tomatoes rejting: 49%

Obradovali su se prvenstveno gejmeri, obožavaoci Larinog lika i djela koji uveliko hvale realističnost i dobru izbalansiranost filma i igrice, čak mu odajući priznanje da je razbio kletvu loših filmova snimljenih po video-igrama (u prijevodu: svaki film snimljen po njima doživi fijasko). Ne-gejmerska publika zapazila je dobar, ujednačen ritam naracije, izuzetno izvedene specijalne efekte, jednostavnu, linearnu priču bez podzapleta koji bi pažnju odvukli sa glavne karte na koju su producenti računali – CGI grafike i Lare same! Moramo priznati da se režiser, relativno nepoznati Norvežanin Roar Uthaug predstavio jako fino vođenom i odmjerenom naracijom s tek pokojim klišeom! Materijal je uspio posložiti tako da je malo ko primijetio da je već dva sata zakovan za Larino pretumbavanje i ostalu pirotehniku! Nadalje, zvuk je fantastičan, koreografija borbi i akcijskih sekvenci oduzima dah, kao i pejzaži kojima šparta neumorna arheologinja! Zaista, za jedan film snimljen po materijalu za kompjutersku konzolu ovo je ispalo i više nego dobro, bar sa tehničke i scenarističke strane!

Šta u filmu nije kako treba? Nažalost glavna junakinja, tj. lijepa Alicia koja će definitivno ući u uži izbor prilikom izbora za miscast of the century. Mlada evropska glumica koja je briljirala u teškim, dramskim ulogama od kojih joj je ona u Danish Girl donijela i zasluženog Oscara kao da je i sama postala žrtva jedne druge holivudske kletve/mantre – naime da dramski glumci ne umiru sretni dok se ne dokažu i u akcionim filmovima!

O korijenima te opsjednutosti nećemo na ovom mjestu naravno razglabati, ali malo je koji dramatičar od 90-ih do danas odolio zovu akrobacije i pirotehnike! Da bi ironija bila veća, Vikanderova je besprijekorno odradila svoje akcijske scene. U svakom pokretu vidljiv je pripremni dril i tu joj se nema šta zamjeriti. Ono na čemu međutim pada kompletna Alicijina interpretacija Lare Croft njeno je dječje lice.

Iako joj je 29 godina izgleda kao da nema više od 15 i velika je misterija zašto je bar šminkom nisu postarali. Osim baby facea veliki problem je i Alicijino sveukupno držanje i kretanje scenom kada ne trči ili se ne bori. Ona je sitna i krhka i neko je izgleda zaboravio dati upute stilistima ili CGI-jevcima da to prikriju koliko mogu. I kao šlag na tortu, ogromne, tužne oči na tamnoputom licu zbog kojih više liči na bliskoistočno siroče na izbjegličkoj splavi nego na samodopadnu, nabrijanu i arogantnu britansku aristokratkinju što Lara Croft u svojoj srži jeste. Sve ono što je s takvom lakoćom skinula Angelina Jolie i što je po mnogima bio najveći kvalitet prva dva franšizna uratka. (O nekim drugim tjelesnim nepodudaranjima o kojima bruje filmski portali nećemo u ovoj recenziji da ne bi kliznuli u neukus).

Tomb Raider “2018 edition“ film je koji očito nije ni imao namjeru ponuditi ništa novo niti uvesti elemente koji otprije ne egzistiraju u video franšizi. Premisa je bila svidjeti se gejmerima i nahvatati još ponekog osim njih, bar na američko-evropskom tržištu a onda ciljati na kineski box office, što je dominantna holivudska strategija već duži niz godina. Zbog pobrojanih pozitivnih stvari vrijedan je kino ulaznice, možda i Blu-ray kopije, ali se definitivno pozicionirao kao najslabiji u trenutnoj filmskoj Lara Croft trilogiji.

Prehodna
Pacific Rim: Uprising – Dječiji film upakovan u blockbustersko ruho
Sljedeća
Ready Player One: Posveta davnim, lijepim filmskim vremenima