Predstavljen finalni program 15. Pravo Ljudski Film Festivala

Predstavljen finalni program 15. Pravo Ljudski Film Festivala

Kada je Vandana Shiva ustvrdila da „marginalizacija žena i uništenje biodiverziteta stoje rame uz rame“, ona je ukazala i na zajedničku tačku rodne i ekološke opresije, kao i na ranjivost žena u kapitalizmu, ali i njihovu sposobnost da čuvaju biodiverzitet. Upravo su žene te koje su najdirektnije vezane za rad sa hranom, čuvarice sigurnosti prirodnih resursa neophodnih da se porodica i zajednica održe na životu, stoji u programskoj bilješci 15. PLJFF-a. U okviru programa Zajedničko oblikovanje pluralnog i kolektivnog: znati drugačije, zamišljati različito, koji zaključuje ovogodišnji festival, tragamo upravo za feminističkim vrijednostima, ključnim u zamišljanju zajedničke, mnogolike budućnosti.

Među filmovima koji to najbolje oslikavaju svakako su i radovi filmskog kolektiva Yugantar, koji su 1980. godine u indijskom Bangaloru osnovale Deepa Dhanraj, Abha Bhaiya, Navroze Contractor i Meera Rao, u vrijeme kada Indiju zahvata val radikalnih političkih transformacija. Režirale su četiri filma i učestvovale su u formiranju ženskih grupa u cijeloj zemlji. Retrospektiva filmova ovog kolektiva prikazana je na Berlinaleu 2019. godine, a za digitalno restauriranje bio je zadužen Arsenal – Institut za film i videoumjetnost iz  Berlina. Regionalnu premijeru Žara cigarete i Je li ovo samo priča? moći ćete pratiti upravo na 15. PLJFF!

The Metamorphosis of Birds - Catarina Vasconcelos

Vraćamo se u prošlost i sa filmom Calamity Jane & Delphine Seyrig: priča u režiji Babette Mangolte. Francuska glumica i rediteljica Delphine Seyrig željela je snimiti film posvećen američkoj graničarki Calamity Jane, a njeni scenariji, storyboard i 16-milimetarski snimci došli su do Mangolte, potvrdivši joj opsesiju francuske umjetnice pismima koje je Calamity Jane pisala kćeri, ali ih nikad nije poslala. Tako smo dobili jedinstvenu priču o vezi dvije žena koja prevazilazi vrijeme, ali i o pismima koja nisu nikad došla do svog adresata, ali su, objedinjena u knjigu, postala amblem feminizma kasnih sedamdesetih, te konačno, podsjetnik na važnost dijeljenja ženskih priča i priznavanje ženske kreativnosti.

Kontinuitet ljudske vrste i drugih živih organizama zavisi u mnogome od toga hoćemo li prepoznati znanja žena, jer ako želimo imati budućnost, ta budućnost mora biti ženska, podsjeća programski zapis 15. PLJFF-a.

Izrazitu žensku perspektivu imaju i filmovi mladih rediteljica iz ovog programa. U Metamorfozi ptica, plešući između fikcije i dokumentarizma, autorica Catarina Vasconcelos ispituje vlastitu porodičnu historiju, gubitak, žalost i očaj koji nas obuzimaju nakom odlaska najmilijih, ali i nudi poetski uvid u univerzalni ciklus života i smrti. Mutna rijeka Tatiane Mazú González, pak, probija šutnju žena koje žive u muškim selima gdje svi vjeruju u legendu da ako žena uđe u rudnik, zemlja postaje ljubomorna, i jedini rezultat je smrt i katastrofa.

Calamity Jane & Delphine Seyrig, A Story - Babette Mangolte

Kraj patnje (prijedlog) Jacqueline Lentzou reflektira o rješavanju svih zemaljskih problema: njena junakinja u ovom lirskom filmskom zapisu pokazuje da se ono što smo nekad zvali Weltschmerz danas otkriva kao duboka, egzistencijalna anksioznost. Zbog toga njeni razgovori sa „vanzemaljskim“ glasovima o „pravoj“ naravi ljudskih bića nisu sasvim utopijski, niti jednoznačno ironični, nego ostaju negdje između, uvijek duboko intimni.

Pozivamo vas da se pridružite i razgovoru Armana Fatića sa rediteljem filma Oroslan, Matjažom Ivanišinom, koji će se održati 19. decembra na Instagramu PLJFF.

Filmovi programa Zajedničko oblikovanje pluralnog i kolektivnog: znati drugačije, zamišljati različito moći će se pogledati na web platformi pravoljudski.org od 14. do 19. decembra.

Prethodna
Box office: "The Croods 2" ponovio rezultate i ove sedmice
Sljedeća
Poslije Nolana, i Villeneuve se oglasio o velikom potezu WB-a