Filmski festival Innsbruck: Prezentacija malih kinematografija

Filmski festival Innsbruck: Prezentacija malih kinematografija

Piše: Duško Dimitrovski

Već više od četvrt vijeka internacionalno dosta afirmisani Međunarodni filmski festival u Innsbrucku predstavlja zapaženo mjesto prezentacije ostvarenja sineasta iz tzv. malih kinematografija: Azije, Afrike, Južne Amerike i Jugoistočne Evrope. Tako je bilo i ove godine od 4. do 9. juna, kada je održana ova smotra sedme umjetnosti.

Na ovogodišnjem Festivalu prikazano je selekcioniranih 60 filmova iz čak 40 država, koje pripadaju već navedenom području. Riječ je o većinom vrijednim ostvarenjima, koja se nažalost ne mogu, sem izuzetaka, vidjeti u svjetskim bioskopima. Sa zadovoljstvom možemo konstatovati da je na Festivalu najveću pažnju najšireg gledalačkog auditorija, kao i akreditovanih novinara i kritičara, izazvao film Fiume O Morte! Igora Bezinovića snimljen u koprodukciji Hrvatske, Slovenije i Italije, kome je i pripalo najznačajnije festivalsko priznanje u kategoriji dokumentarnog dugometražnog filma.

Riječ je o dokumentarno-igranoj sagi, u kojoj se na nadasve kreativan način eksplicira historija grada Rijeke, gorko-slatkim, a najčešće humornim izričajem, kao da se govori o životu jednog čovjeka, a ne brojnim internacionalnim turistima izuzetno omiljene meditaranske metropole. Na izuzetno suptilan način Bezinović tka sagu o Rijeci – multikultularnom hrvatskom gradu, koji je imao, kao uostalom, i mnogi gradovi na Balkanu, pa i Evropi uopšte izuzetno burnu prošlost.

Koliko je tu složena situacija, odnosno, kako se to u auditivnom komentaru i ističe, može pokazati činjenica da je za njene građane Hrvate, Gabriele D' Annunzio bio okupator.  Naprotiv, za riječke građane italijanske nacionalnosti, Annunzio je samo pjesnik, odnosno umjetnik.

Izuzetnu pažnju najšireg gledalačkog auditorija, po svojim evidentnim vrijednostima zaslužili su i Kad je zazvonio telefon, rediteljice Ive Radivojević iz Srbije, La gitara flamenca, španskog sineaste Antona Alvaraza, Koute Vwa, reditelja Maximea Jean-Baptistea, snimljen u koprodukciji Francuske Gvajane, Belgije i Francuske, te Manas, brazilianske rediteljice Marianne Brennand, nadsve snažna drama o seksualnom nasilju od strane oca nad svojom maloljetnom kćerkom.

Prethodna
Srce Sarajeva i program “Posvećeno“ Paolu Sorrentinu
Sljedeća
“Paviljon“ Dine Mustafića otvara 31. Sarajevo Film Festival