Pogled u prošlost: “The Hurricane“

Pogled u prošlost: “The Hurricane“

Piše: Sead Vegara

Sa ulogom u filmu The Hurricane (Uragan) reditelja Normana Jewisona afroamerički glumac Denezel Washington zaradio je drugu nominaciju za Oscara u kategoriji najboljeg glumca, ali je kipić te 2000. godine otišao u ruke Kevina Spaceyja za ulogu u filmu American Beauty (Vrtlog života). Svog Oscara Denzel će dočekati dvije godine kasnije za ulogu u filmu Training Day (Dan obuke) Antoinea Fuquae, a zanimljiv detalj jeste da je te godine u konkurenciji bio i Will Smith sa ulogom u filmu Ali Michaela Manna. Znači, oba glumca su “izvisili“ za Oscara portretirajući legendarne boksere; Smith Muhammada Alija, a Denzel Rubina “Uragana“ Cartera.

Scenarij za film Uragan derviran je iz dvije knjige: autobiografije Rubina “Hurricane“ Cartera „The Sixteenth Round: From Number 1 Contender To 45472“ i nefikcionalne knjige „Lazarus and the Hurricane: The Freeing of Rubin "The Hurricane" Carter“ Sama Chaitona i Terrya Swintona. Scenaristi Armyan Bernstein i Dan Gordon znalački su kombinovali materijal iz dvije knjige u biti pričajući priču o životu šampionskog boksera iz naslova (Washington) u Patersonu u New Jersyju, koji je nepravedno osuđen za trostruko ubistvo proveo 19 godina u zatvoru, preplićući njegovu životnu priču sa onom dječaka Lesre (Vicellous Reon Shannon) čija će prva knjiga koju će pročitati biti upravo Carterova autobiografija. Lesra je dječak kojeg je trojac Kanađana, Sam (Liev Schrieber), Lisa (Deborah Kara Unger) i Terry (John Hannah), iz njujorškog Brooklyna i siromašne roditeljske kuće, doveo u Kanadu da bi se školovao i pronašao bolji život za sebe od onoga koji mu mogu pružiti roditelji alkoholičari. Pronaći će Lesra sebe u Carterovoj autobiografskoj prozi toliko da će se odlučiti na smion korak i kontaktirati Rubina. Ovaj će mu i odgovoriti, te će tako početi njihova korespondencija. To će otići toliko daleko da će Kanađani zajedno sa Lesrom i Rubinom ponovno pokrenuti prevrtljivi sudski proces ne bi li istjerali istinu na vidjelo i oslobodili Rubina.

Reditelj Norman Jewison vješto se kreće u prvoj polovini filma iz prošlosti u sadašnjost, preplićući detalje iz Rubinove mladosti, od prvog susreta sa rasistički nastrojenim policijskim inspektorom Della Pescom (Dan Hedaya) koji će mu od tada pa nadalje zagorčavati život, i dijelove Lesrinog života sa Kanađanima dok čita njegovu knjigu, sve do same sredine kada Lesra posjeti Rubina u zatvoru. Rad direktora fotografije Rogera Deakinsa je maestralan, Denzel neviđeno posvećen ulozi, a ostatak glumačke ekipe je na zavidnom nivou.

Kao i sa svakim biografskim filmom i ovdje je bilo onih koji su mišljenja da je Uragan više fikcija od istine. Najbolji mogući odgovor ponudio je pokojni filmski kritičar Roger Ebert govoreći da je tražiti istinu o čovjeku iz filma o njegovom životu isto kao i raspitivati se o njemu kod njegove bake. Objasnio je to Ebert na način da većina biopica, kao i većina baka, u čovjeku vide samo dobro, demoniziraju njegove neprijatelje, prelaze tiho preko njegovih indiskretnih romansi i u dramatizaciji njegovih pobjeda pojednostavljuju ih dodjeljujući najbolje uloge najinteresantnijim likovima.

Jewison počinje film sa Rubinom u ringu snimljenom u crno-bijeloj tehnici montirajući ga sa Rubinom u ćeliji u kojoj nastoji da sačuva svoj rukopis govoreći čuvaru Jimmyju (Clancey Brown) da mu je to posljednja šansa za izlazak iz zatvora. A kolika je moć pisane riječi uvjeriće se godinama poslije kada knjiga dođe do Lesre. Jer, u biti prave knjige biraju nas, baš kao i filmovi.

Prethodna
John Wick: Došao je tiho i ušao u legendu
Sljedeća
Bronson: “Oduvijek sam htio biti slavan“