Willem Dafoe

Pogled u prošlost: “Wild At Heart“

Piše: Marko Njegić Na primjeru Wild At Heart kinematografija može iznjedriti krajnje pomaknutu postmodernističku mješavinu romanse, kriminalističkog trilera i sapunice koja subvertira američku ikonografiju (otvorena cesta i road filmovi, pulp romani...), a ispunjena je referencijama na buntovništvo pedesetih Jamesa Deana i Elvisa Presleyja u liku Sailora (Cage izvodi karate udarce u prazno i pjeva Love Me Tender kralja rock ‘n’ rolla) te bajkovitog Čarobnjaka iz Oza (Odvest će nas daleko niz tu žutu cestu). 

The Legend of Ochi: Mali čupavi okati ljubimac

Piše: Sead Vegara Svojevrsno snolika atmosfera filma u početku ne doprinosi radnji, ali donosi rezultat na kraju. I koliko god da vam se učinio dosadan i spor, Legenda o Ochiju jednostavno je film koji treba pod moranje da se pogleda u kinu, kako biste osjetili istinsku magiju pokretnih slika.

Nosferatu: Simfonija užasa u crno-bijelom koloru

Piše: Sead Vegara Nosferatu (2024) u režiji i prema scenariju Amerikanca Roberta Eggersa nudi zaista zastrašujuće ostvarenje i u potpunosti se čini kao jedinstven, unikatan pogled na sad već filmsku priču baziranu na romanu, dorađenu i ispričanu treći put. Eggersov projekat strasti Nosferatu sav je u mraku i sjenama, jezovitom ugođaju, te hororu tako stvarnom da se prosto može opipati.

Iskrivljeno filmsko remek-djelo: “Poor Things”

Piše: Mirza Skenderagić Smješten u nepoznati vremenski okvir, nešto poput bajkovitog futurističkog viktorijanskog doba, u kojem je visoka estetizacija spojena sa okrutnošću rane medicine, a podijeljen geografski na Bellina turistička otkrivanja svijeta, ovaj film donosi groteskan, duhovit, tužan, pretjeran, nadasve predivan i nimalo manje gadljiv prikaz evolucije jednog ljudskog bića, koje prije pravilnog hoda ili razgovjetnog govora, spozna kako biti bezobrazno, požudno, zlobno, i koje kao žena poželi biti slobodna.